vrijdag 18 juli 2014

Aan het testen: ruilsites

Een korte situatiesschets : 

We zijn al enkele maanden bezig met onze zolder in te richten.

Van een ruwbouw rommelkot proberen we een soort ' lounge' te maken.

Volledig ingericht met inbouwkasten, er moet op termijn een salon inkomen, minifrigo, tafel voor m'n knutselfrutsels etc ...

Nu zou je ervan verschieten hoeveel een mens doorheen de jaren verzamelt aan spullen.

Spullen die nog te goed zijn om weg te gooien, maar waar je zelf niks meer mee doet.

Normaal gezien breng ik dergelijke zaken naar de kringloopwinkel, maar soms is dat niet echt dé oplossing.

Er zijn nu éénmaal spullen die teveel waard zijn om zomaar weg te doen naar de kringloopwinkel, gratis en voor niks en waar je ook moeilijk een prijs kan opplakken. 

En toen hoorde ik van het leuke initiatief van de 'online weggeefwinkel' en onlineruilsites zoals www.ruiltmee.be 

Daar kan je zowel dingen weggeven, als dingen aanbieden om te ruilen.

Ik maakte zelf een groep aan voor mensen uit mijn streek:

http://ruiltmee.be/content/ruilgroep-regio-lede

Ik contacteerde ook iemand om zelf een driewieler fietsje te proberen scoren.


De site van de weggeefwinkel ziet er niet meteen professioneel en appetijtelijk uit, maar kom, het is het proberen waard.


Ruiltmee ziet er veel beter uit, maar dat wil niks zeggen over de kwaliteit van de service uiteraard.


Hoe meer mensen zich inschrijven hoe groter het succes natuurlijk!

Dus doe maar snel mee! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.