zondag 7 september 2014

De DIY cadeauhorror

Home made spulletjes zijn weer vollenbak terug van weggeweest.

Door de vele tv-programma's zoals Fabriek Romantiek, Rok & Rol, de boeken van Madame Zsa Zsa en zoveel meer kan je haast niets anders dan af en toe eens de handen uit de mouwen te steken.

Sommige dingen liggen je, andere dingen dan weer wat minder.

Zo weet ik van mezelf dat home made macarons geen goed idee zijn, maar dat ik doorheen de jaren best wat skills heb opgedaan om zelf juwelen te maken.

Ik ben ook begonnen met spulletjes te naaien, en die vaardigheden zijn nog een serieus work in progress .

Met andere woorden kan ik het me echt wel permitteren om iemand een paar oorbellen cadeau te doen, maar geef ik ze best echt geen zelfgebakken cake ; en een rokje misschien binnenkort, maar nu nog even niet.


Helaas zie ik op m'n Facebook pagina regelmatig van die dingen passeren waarvan ik denk What the hell are you thinking ?




Zo zag ik al regelmatig kleding passeren 'gemaakt voor een kraamcadeautje' vervaardigd uit een stof die eruit ziet alsof de kledingcontainer het terug uitgespuwd heeft.


Of een extreem snoezig kleedje ... voor de dochter van 17 die nota bene van heavy metal houdt ....

EN oh ja, die kleuter gaat echt hartstikke blij zijn met een strontbruine boekentas gemaakt uit velours dat je nog overhad terwijl de andere kindjes er eentje hebben in felle kleurtjes van een bekend tv-figuur.

Zelf ben ik al meermaals het slachtoffer geweest van een familielid dat ervan overtuigd is dat roze een jongenskleur is. 

Ik ben er in het verre verleden ook weleens schuldig aan geweest, met die mooie oorbellen ... voor iemand die blijkbaar geen gaatjes in de oren had .


Bij deze dus een warme oproep om niet als een kieken zonder kop zelf dingen te beginnen maken maar eerst eens te informeren naar de smaken en voorkeuren van de ontvanger van je hard labeur.

Zelf dingen maken uit profijt moet je echt niet doen, als je degelijk materiaal en deftig afgewerkte spullen wil  kost het je al snel meer dan gekochte zaken.

Een gierige pin valt snel door de mand, en dat geldt ook voor zelfgemaakte spullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.