maandag 17 november 2014

Update minimalism challenge 2

Ik vertelde jullie recent over het feit dat ik graag wat meer minimalistisch leef tegenwoordig en er echt van opkikker overzichtelijke kasten te hebben. 

Daarbij had ik het idee mezelf een uitdaging te geven.

Dagelijks een item ( dat geen afval in de strikte zin van het woord is ) uit m'n leven verwijderen.

Ik wil dit zo lang mogelijk doen, bij voorkeur is m'n doel een jaar lang, maar ik ga zien wat het geeft.

Vorige update konden jullie al zien dat ik sinds 1 september 2014 begonnen ben en dat ik toen tot aan 22 oktober dagelijks iets had weg gedaan.

Nu bouwen we daarop verder:

23 oktober - 1 november : 


Kleerkast uitgemest en 10 kledingstukken naar de kledingcontainer gebracht.



Mag ik jullie er toch even attent op maken dat die kledingcontainers GEEN vuilbakken zijn! Ik ben beschaamd als ik weet wat sommige mensen daarin gooien.

Het is de bedoeling dat mensen die het wat moeilijker hebben het tweedehands nog kunnen afdragen. Spullen die dus al tot op de draad versleten zijn hebben ze dus ook niets aan.

Kinderkleding met opvallende vlekken die er niet meer uitgaan, jassen met een dikke scheur in de voering en de helft van de knopen kwijt , ...  Ik persoonlijk vind dat je die dingen in de vuilbak doet, en niet weggeeft aan iemand anders om te dragen. 

Wat je wél kan containerdumpen, kledij die al lang je maat niet meer is, kleertjes waar je kleine spruit is uitgegroeid, dingen die je gewoon zelf wat uit de mode vind, beddengoed dat door aanschaf van een nieuw bed het juiste formaat niet meer heeft , dingen die dusdanig licht beschadigd zijn dat ze nog vlotjes te herstellen vallen ... 

2 tot 11 november : 

De kast met verzorgingsproducten eens geïnspecteerd en enkele dingen gevonden die ik niet gebruik, maar waarvan ik wel familieleden heb die er dol op zijn.



Een antirimpel product van La Roche Posay.

De Vichy Idéalia dagcrème, vond ik zelf wel super, maar ik heb maar één gezicht en wel 4 potjes dagcrème openstaan. 

Matrix Blonde Sheer Mist , een verzorgingsproduct voor blond haar, terwijl ik mezelf liever als brunette zie.

Matrix Exquisite Oil, tof product, maar ik kan hier al een haarolie winkel beginnen .

Biolage Fiberstrong conditioner. Omdat ik steeds shampoo sneller opgebruik dan conditioner heb ik daarvan altijd flessen staan waarvan de shampoo verdwenen is. 

Twee Redken haarlakken,ik gebruik slechts sporadisch haarlak als ik naar een feest ga. Kan nog gaan feesten tot m'n 80ste met m'n huidige voorraad.

Redken haarparfum, een compleet nutteloos product. Moet je haar niet lekker ruiken van je shampoo op zich? + de geur past niet bij het parfum dat ik draag.

Yves Rocher 3-minuten masker. In het verleden iets gelijkaardigs gebruikt en mijn gevoelige vel kan niet tegen Yves Rocher.

Zwitsal babyolie, kan m'n huid ook niet tegen.

12 tot 15 november : 

Enkele dingen de vuilbak in.



Chroma Care, een product dat je doffe geverfde haarkleur nieuw leven moet inblazen. Kan je enkel gebruiken op je lengtes van je haar, want anders kleur het je hoofdhuid heel opvallend waardoor je dan met een kleurverschil zit aan je wortels wat er automatisch uitziet als een dikke uitgroei. Weg ermee! 

Himalaya conditioner, vind ik eigenlijk geen goede, ruikt niet lekker, werkt niet zo denderend.

White Musk bodylotion van The Body Shop. Eén van m'n lievelingsparfums, maar de bodylotion is niet OK voor m'n gevoelige vel.

Corine De Farme Monoï uiervet voor snellere bruining. Heel fijn product maar de geur heeft me nooit kunnen bekoren en daarbij is hij doorheen de tijd ook ranzig geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.