woensdag 3 december 2014

Valse bescheidenheid epidemie op Social Media

Het is een fenomeen dat me al langer opvalt, maar tegenwoordig lijkt het hardnekkiger dan ooit: valse bescheidenheid op sociale netwerksites.

Dat Facebook, Twitter etc ... door veel onzekere types gebruikt wordt om een beetje bevestiging te krijgen weten we al langer, maar dat het er zo vingerdik op ligt dat zelf de grootste debiel doorheeft dat het hengelen naar complimentjes is, dat is toch iets dat gegroeid is.


Weet je niet over wat ik het heb?

Vast wel.

Het zijn dat type mensen die schrijft dat ze ' Een huisje gekocht hebben' , om er dan een foto bij te plaatsen van een half kasteel.

Mensen die een 4 verdiepingen hoge bruidstaart bakten om dan te zeggen ' Taart gebakken, maar het glazuur trekt op niks hé? :( Boehoe, ik moet nog zoveel oefenen.'

De persoon die jammert dat hij de marathon op 5 uur heeft uitgelopen, terwijl hij had gehoopt op een betere tijd.


En stuk voor stuk krijgen ze wat ze wouden, egostrelende reacties.

'Noem je dat een huisje? Da's een keischone villa! ' 

'Het water loopt me al in de mond, 't glazuur is netjes hoor!'

'Amaai een marathon uitgelopen? Dat kan ik niet hoor! goed gedaan van je!'



Ik heb dan altijd zin om te testen hoe ver je daarin kan gaan.

Hoe zot kan je mensen krijgen om je complimentjes te geven?

Want bovengenoemde voorbeelden zijn dan wel vals bescheiden, maar wel waardig om een compliment te geven.

Maar wat is je nu echt een totaal gedrocht van een cake online zet en zegt ' Hij ziet er zo lelijk uit'. Zouden en echt pipo's zijn die dan nog zeggen 'Nee joh, heel mooi gebak hoor!' of zouden ze oprecht zeggen 'Ok ja, het trekt inderdaad op niks.'



Hoe zit het bij jullie?

Ook van al van die valse bescheidenheid gespot?

EN maak je je schuldig aan het ingaan op die smeekbede ? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.