vrijdag 16 januari 2015

Minimalism challenge update 4

Tegenwoordig probeer ik 'mild minimalistisch' te leven.

Dat wil zeggen dat ik proberen om me los te maken van materiële bezittingen . Ik ben sinds de geboorte van m'n zoon steeds meer gaan beseffen dat spullen slechts oppervlakkig geluk brengen , maar geen diepgeworteld geluk.

Ja, 't klinkt zweverig en lichtjes kotsopwekkend eigenlijk , ik kom vast over als een trut die wel een beautyblog heeft (lekker oppervlakkig denken velen) maar zichzelf even voordoet als hippie met levenswijsheid.


Ik wil wel even de nadruk leggen op 'mild minimalistisch' . Want complete 'nikshebberij' kan ik niet aan. Ik kan niet leven uit een rugzak met maar één jeans aan en één in de was.

Soit ...

Ik ben sinds september bezig met een challenge, waarbij ik per kalenderdag één item uit m'n huis verwijder.

't Kan iets kleins zijn, of iets groots, maakt niet uit, 1 dag, 1 ding .

Bewust iets gradueel , omdat alles in één keer eruit gooien de massaconsument in mij toch weer zou opwakkeren 

Als beautyblogger zijnde is je make-up lade eens uitmesten een makkelijke manier om m'n kalender een kleine maand te laten opschuiven.

Van 17 december naar 16 januari. 





30 spulletjes gingen naar een jeugdhuis waar het kan gebruikt worden in workshops over make-up of waar jonge meiden mee kunnen experimenteren.

Het gaat over foundations in een verkeerde kleur , oogschaduwpigments die ik eigenlijk niet gebruik omdat ik liever vaste oogschaduw heb, kleurtjes die ik niet gebruik etc ...


Voor de duidelijkheid: het principe van de challenge is dan ook dat het éénrichtingsverkeer is, alleen naar de buitendeur.

Het is nutteloos je kleerkast op te ruimen om daarna meteen naar de shoppingstraat te hollen en met meer terug te komen dan dat je had weg gesmeten.

Eigenlijk is het de bedoeling dat je niks of amper nog iets koopt, tot je hele huisraad gereduceerd is tot de essentials die je echt gelukkig maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.