vrijdag 6 februari 2015

De alternatieve wishlist ...

Beeld je in. Je hebt een razende honger en iemand is pannenkoeken aan het bakken. De zin in een pannenkoek is immens op dat moment. De geur kronkelt in je neus, het water loopt je in de mond en je zit al klaar met de pot bruine suiker in de aanslag. 

Die allereerste pannenkoek smaakt waanzinnig lekker. Je eet er nog eentje, en nog eentje ... en hoewel het nog dezelfde pannenkoeken zijn, smaakt de zoveelste toch minder 'door' dan die allereerste waar je zo naar hebt verlangt .

Dat gevoel heb ik nu met allerlei cosmetica en kledij.

Waar ik vroeger hunkerde tussen de rekken, smachtend met een echt 'hebben' gevoel, heb ik nu een ' zoveelste op de stapel' gevoel.

Zo bestond mijn grandioze shoppingbuit van de solden uit  één kleedje. Vroeger zou ik veel dingen gekocht hebben gewoon om te hebben, nu denk ik meer na of ik het eigenlijk wel nodig heb.

Deels uit financiële overwegingen , m'n huidige job is toch wel een minder loon dan als leerkracht dat geef ik gerust toe, maar vooral omdat ik er allemaal zo geen zin meer in heb, in dat losgeslagen koopgedrag.

( Ja ik weet het, ik klink totaal alsof ik een quarterlife crisis heb hé? ) 

Vreemd genoeg heb ik de pannenkoeken anekdote niet zelf uitgevonden, ik las ze lang geleden als 17-jarige in een boek van de Dalai  Lama dat ik moest lezen voor een proefwerk, en het is me altijd bijgebleven, omdat het een heel simpel verhaal was, dat zelf een kind van zes kan begrijpen.


Mijn wishlists zijn daarom nu helemaal anders. Aanschouw mijn alternatieve wishlist:


  • een elektrische fiets



  • Een ringsling draagdoek ( omdat m'n huidige draagdoek uit een rekbare stof niet meer lukt nu Lars wat zwaarder wordt)




Voor mijn kleinste schat ( want ja, ik ben zo'n type mama dat er echt van geniet om m'n kleine spruit doordachte cadeautjes te geven ) :


  • Babystempels
Grote stempels die de kleine handjes goed kunnen hanteren. Omdat hij nog nooit gestempeld heeft lijkt dit me iets leuks om samen te doen. ( en meteen ook handig voor m'n kinderopvang)



  • Haba spelletje 'dier op dier'
Een gezelschapsspelletje voor peuters.
Wderom handig voor zowel mijn kleine spruit als zijn vriendjes die hier dagelijks opgevangen worden.



  • Haba spelletje 'Eerste boomgaard'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.