donderdag 26 februari 2015

Getest: home made kleurbooster met koffie voor brunettes

Eind december besloot ik (voor de zoveelste keer) m'n haarstijl te veranderen.

Ik ging voor een kort makkelijk te onderhouden kapsel, in een knalrode kleur.

En met knalrood bedoel ik knalrood. 




Helaas is deze kleur héél arbeidsintensief , ze onderhouden is geen makkie.

In een mum van tijd is ze vaal en uitgroei is genadeloos zichtbaar.

Ik moest om goed te zijn m'n haar om de 2 weken kleuren of ik zag er redelijk marginaal uit.

Omdat zoiets natuurlijk niet te doen is voor de conditie van je haar besloot ik de kleur op te geven en maar terug te gaan naar 'brunette'.

Die kleuring durfde ik zelf niet uit te voeren, dus ging ik ermee bij de kapper, maar wat bleek?

M'n haarschubben zijn verzadigd, er heeft geen enkele kleuring meer vat op!

Een bruine kleuring hier overheen gaf wel een beetje een neutralere roodtint, maar echt bruin kon het niet worden.

Conclusie: ik moet dat rood er laten uitgroeien en gaandeweg laten 'verbruinen' door het om de 8 weken te kleuren met een milde bruine kleuring.


Aaarg!

Dat is hartstikke irritant natuurlijk! Want ondertussen loop ik erbij met een afgewassen rood. 

Ik ging dus op zoek naar een onschadelijke manier om m'n haar toch een soort bruine ' overlay' te geven zodat het verschil tussen m'n natuurlijke asblond en het vaal geworden rood toch wat minder werd.

Via pinterest ontdekte ik dit recept:



Je conditioner of haarmasker pimpen met instant koffie .

Dit 20 minuten laten trekken en je haar zou een warmere gloed moeten hebben.




Ik heb dit recept voor jullie uitgeprobeerd en kan zeggen dat het eigenlijk niet zo heel veel helpt.

Met wat fantasie zie ik een gouden gloed waar het vroeger valer was, dat wel, maar ik vrees eerlijk gezegd dat het vooral om een placebo effect gaat.

Tegen beter in zal ik het de komende wasbeurten nog een paar keer proberen, gewoon omdat het kleurtje misschien moet opbouwen en ik zeker wil zijn dat het niets uithaalt voor ik het compleet afschrijf.


Er is echter wel een heel groot voordeel:

Je haar ruikt verrukkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.