maandag 9 februari 2015

Minimalism challenge update 5

Tot nu toe was de challenge (cfr. ik gooi dagelijks één object, klein of groot, m'n huis uit) eigenlijk het woord niet waardig.

Er zit niet echt een grote uitdaging in het weggooien van 'rommel' waar je zelf totaal niet aan gehecht bent.

Maar stilletjesaan komt het toch tot een ander niveau.

Het punt waarop ik dingen zal gaan wegdoen die ik stiekem eigenlijk wel had willen bijhouden.

Het punt waarop ik mezelf ga moeten 'overtuigen' dat ik iets al lang niet meer gebruikt heb en dus niet nodig.

Ik betrap mezelf erop nog te zoeken naar 'brol' in alle hoeken en kanten van het huis, omdat ik weet dat de volgende stap er eentje wordt waarbij ik écht minimalistisch denken ga moeten toepassen. 


We often hold on to things because we are afraid to get rid of them. We fear losing those things that we think we might need. We don’t just fear the loss of these things though, we fear the loss of what these things might potentially mean to us in some distant hypothetical future.

Bron: http://www.theminimalists.com/




Dit wordt dus een van de laatste updates waarbij het makkelijk was m'n beloftes na te komen. Vanaf nu zal het stukken lastiger worden.

17 tot 24 januari : 

 Shampoo en conditioner + haarmousse voor krullend haar ( heb ik niet, dus ook geen nood aan).

Verzorgingsproduct voor blond gekleurd haar ( heb ik ook niet , dus overbodig product voor mij).

3 haarproducten voor de man. Mijn vent houdt zich daar totaal niet mee bezig, dus moet het ook niet in onze badkamer staan.

Badolie van Kneipp, raakt toch nooit op, want ik ga meestal in bad met een bruisbal ofzo.



25 januari tot 9 februari : 

Deo's in stick en rollervorm. 

Ik gebruik veel liever sprays, en kan ongebruikte rollers dus maar beter aan iemand anders geven.

Mini verpakkingen : m'n ouders gingen op reis met enkel handbagage, die mini's konden ze dus goed gebruiken.

Haarlak, hancrème, voetencrème, bodylotion , ... omdat ik al dat spul in voorraad heb tot ik 100 word kan ik gerust enkele items wegschenken.

Oogschaduw kwartet van BE Creative Make-up. Vond ik zelf supermooi, maar gezien ik al twee Naked Palletes heb van Urban Decay heb ik voldoende neutrale kleuren dus kan ik maar beter iemand anders er een plezier mee doen.
 



Zin om mee te doen met de challenge?

Like dan deze pagina:

https://www.facebook.com/minimalismchallenge?fref=ts 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.