zaterdag 13 juni 2009

Zelf potje maken op kwasten op te bergen


Zoals de meesten onder jullie wel weten volg ik een opleiding om leerkracht te worden in het lager onderwijs.

Dit houdt ik in dat je behoorlijk moet kunnen knutselen, en dat je daar zelf een examen van hebt.

Klinkt als een makkelijk examen, en dat is het ook, maar er kruipt wel veel tijd in. Daarnaast moet je dan ook nog kunnen zingen (aarg), mooi op een bord schrijven (aarg ²) en sporten (aarg ³) om geslaagd te zijn op het onderdeel 'muzische vorming'.

Dan krijg je een vage opdracht en moet je die zelf zo creatief mogelijk invullen vanuit het ' kinderlijke brein'.

Een van de opdrachten voor dit examen was: neem een willekeurige doos, pruts die open zodat je een vlak hebt om op te werken, ga daarmee aan de slag en geef die platte doos , samen met een uitleg wat het moet voorstellen af.

Ik had zo'n leuk doosje van 'Koala' koekjes gekozen om mee te werken.




Ik kreeg het idee om de bovenkant eraf te snijden en er dan een balpenhouder van te maken voor vaderdag. En daarna kreeg ik het idee dat het ook een kwastenhouder zou kunnen worden.

Gezien ik moest werken vanuit het kinderbrein heb ik me dan toch maar bij de balpenhouder gehouden. Eentje in de kleuren van 'Anderlecht' met voetballen erop. Uiterst stoer! (Niet letten op de afwerking, zoals al gezegd: het is zoals een kind het zou willen maken)




Wie weet maak ik ooit nog eentje voor mijn kwasten. Want als je het zelf maakt past het in je interieur en is het zeker groot genoeg voor je kwasten. De mijne zitten nu allen in een plastic omhulsel waardoor er geen stof kan op vallen, dus dan kan zo'n balpenhouder best.

Heb je geen omhulsels? Dan kan je ook een afgesloten doos maken.

3 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd! Het lijkt me leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohh oooh! Die koekjes zijn altijd zo lekker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha ... omg... voetbal is niet zo mijn ding XD
    Echt ? Studeer jij perchance in Antwerpen bij KDG ??

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.