zaterdag 12 september 2009

Ambre Solaire - Clear protection gel


Ik zocht nog een nieuwe zonnebrandcrème om mee te nemen op reis en kocht de 'Clear protection gel' van Ambre solaire.

Het zou een niet vette formule moeten zijn die haast onvoelbaar is na het smeren.

Maar voor ik op reis vertrek met een product test ik het steeds eens. Je weet maar nooit dat er iets niet bevalt en dan sta je daar ter plekke zonder alternatief.

Toen ik de tube opende rook ik het meteen, pure alcohol.

Ik smeerde de gel op mijn benen, het voelde lekker fris aan doordat de alcohol verdampt.

Eenmaal de alcohol verdampt is blijft er toch nog een laagje achter op de huid. En dan nog een heel vies laagje!

Ken je het gevoel wanneer je een poos niet gescrubt hebt, je stapt uit de douche, droogt je af en terwijl je dat doet krijg je allemaal velletjes op je handdoek doordat die dan eigenlijk scrubt?

Wel, als je na het smeren van deze gel nog eens over je armen heen gaat 'scrub' je de laag er af en krijg je een heleboel grijsbruine velletjes op je armen die je er haast niet afkrijgt. Een heel lelijk uitzicht. + bij mannen blijven die brokjes gel in de beenharen plakken wat het allemaal nog lastiger maakt.
Je huid droogt er echt enorm van uit.
Echt, dit was voor mij zowat de miskoop van het jaar.
Enige voordelen die ik kan bedenken:
Je verbrandt wel effectief niet, en dankzij de doorzichtige strook in het flesje kan je zien hoeveel je nog overhebt.
Ik neem hem toch mee op reis, als reserve.

2 opmerkingen:

  1. Jaaa dat had ik ook allemaal, precies hetzelfde! Op het eerste gezicht leek het fijn omdat het zo snel intrekt en vervliegt, dus je hoeft niet lang te wachten met bijv. aankleden en je hebt geen vette handen. Maar je krijgt wel veel van die viezige 'velletjes'. Ik heb maar weer gewoon zonnemelk gepakt uiteindelijk...
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ambre Solaire kwam als beste uit de test? Zo zie je maar weer ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.