dinsdag 27 oktober 2009

Herôme nagelverharder extra strong (rood)



Ongeveer twee weken geleden startte ik met de nagelverhardingskuur van Herôme.

Dit houdt in dat je op dag 1 je nagels 1 laagje geeft met de verharder ( s'avonds, zodat het een hele nacht kan intrekken zonder dat je met je mond aan je nagels zit want het is geen gezond spul). Op dag twee geef je je nagels een tweede laagje. Daarna haal je alles eraf.

Ik snapte niet goed of je op dag drie dan nagellakloos door het leven moest gaan of op dag drie eraf halen en meteen hervatten met een nieuw laagje.

Ik koos voor optie 1, maar achteraf bekeken was die niet zo logisch want je moet de kuur 14 dagen volgen en drie is nu eenmaal geen deler van 14 maar kom .. Ik deed het dan zogezegd 15 dagen.

Na drie dagen merkte ik echt wel al verschil. Mijn nagels waren een pak minder plooibaar.

Na twee weken vind ik ze echt opvallend harder, mijn nagels zijn een stuk gegroeid en normaal breken ze op de lengte die ik nu heb steevast af, maar deze keer niet!

Ik ben dus hartstikke tevreden over deze aankoop!

Let wel: dit was de extra strong versie, Herôme raadt aan eerst toch de gewone versie te proberen. Ik heb daar niet naar geluisterd omdat het 1. Niet op de verpakking vermeld stond maar in de bijsluiter stond die je niet zomaar kan lezen in de winkel 2. Ik echt extreem zwakke nagels had, een oorbel uitdoen was al voldoende om ze te laten splijten.

De kleur is niet zo denderend, een vaag melkwitte kleur, maar je mag de lak ook gebruiken als base coat als je dat wil.

Je mag de kuur maximum twee keer per jaar 14 dagen gebruiken. En de bijsluiter is ook heel opzichtig. Doet me echt wel vermoeden dat het niet echt heel gezond is die kuur te volgen. Het prikt ook veel harder dan andere nagellak op kleine wondjes. Vandaar waarschijnlijk ook dat je de huid rond de nagels moet beschermen met een goede crème. ( Staat ook in de superlange bijsluiter)

Ik ben benieuwd hoe lang het effect zal blijven.

Verder kan ik ook nog een hoge score geven op de ergonomie an het flesje. De dop met penseel heeft een heel lang heft waardoor het heel makkelijk te hanteren is. Een beetje alsof je letterlijk zou kleuren met een stift op je nagels. Veel nauwkeuriger dan de stompjes penseel die je bij andere producten krijgt. Ik ga zeker nog eens uitkijken naar een nagellak van Herôme.

Prijs: ongeveer 11 euro. ( alles boven de 10 euro per stuk valt bij mij in de categorie luxe :) sommigen zullen dit misschien eerder budget beauty vinden?)

8 opmerkingen:

  1. Maar soms hoeft budget toch niet per definitie slecht te zijn? (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Olga: Nee zeker niet! Maar het gaat gewoon om de prijscategorie he :) Er zijn mensen die 11 euro helemaal niet duur vinden, maar ik vind van wel. Hoewel het zijn centjes wel dubbel en dik waard is ( voorlopig, afwachten hoe lang het houdt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omg, lijkt me zó fijn! Mijn nagels scheuren best wel snel en alleen de nagels aan me pink en ringvinger groeien snel. Wel "duur", maar het proberen waard. ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem ook. Merk echt wel verschil. Gebruik hem nu als basecoat. Daar issie echt fijn voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Marlinda: wel opletten hé! Want je mag hem niet te vaak gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb niet nodig om myn nagels te verharden..
    Mijne best hard genoeg

    Ik wil juist beetje zacht dan kan makkelijk knippen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt alsof het goed werkt, maar dan neem ik toch liever een goedkopere, minder agressieve versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sharen5/1/10

    Ik heb net je blog ontdekt vandaar de late reactie:)
    Ik heb deze lak nu ongeveer een half jaar geleden gebruikt en ik merk nog steeds dat mijn nagels steviger zijn! En ik had ook echt van die nagels die bij het minst omplooide en nooit tot een mooie lengte konden groeien.
    Zeker zijn prijs meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.