dinsdag 6 oktober 2009

Rituals : Touch of Hammam



Eind augustus kocht ik deze body lotion en nu pas heb ik hem voor de eerste maal gebruikt!

Schandalig, I know, maar nu is die pot van Cyclax tenminste nog uit geraakt.

Ik deed de pot van Rituals open en kreeg meteen een smile op m'n gezicht. Wat een lekker geurtje! Het ruikt naar vijgen, maar wie er geen idee van heeft hoe dat ruikt: denk aan fruitig, maar niet overdreven zoet. Een beetje zoals watermeloen ... Een fruitige maar heel zachte geur. Er zit ook wat rijst in, maar die ruik ik niet.

Ik leg de link wel niet meteen met de hammam. Ik heb daar nog nooit iets gezien met vijgen of rijst?

De textuur van de crème is echt bijzonder.

Het is geen butter, het is geen lotion, het is iets ertussen. Ze noemen het 'whipped' maar deze term vind ik overdreven want heel luchtig is het niet. Het is niet zo dat het knispert als je wat uit de pot neemt ( in tegenstelling tot de lotion die ik ooit had van Sea Kelp, die was pas whipped!).

Bij het smeren wrijft hij redelijk vlot open, echt zoals je zou verwachten van iets dat tussen de lotion en de boter zit. Ik heb de indruk er ietsje meer van te moeten gebruiken dan van andere lotions. Na gebruik blijft er een heel klein zacht leegje op je huid. Niet vet! Wel zacht. En de geur blijft wat hangen.

Ik vind lotions uit een pot altijd zoveel chiquer ogen dan een tube, spijtig dat het minder hygiënisch is.

Voordeel: ik smeer me altijd in vlak na het douchen, zo enorm veel speciale bacteriën zullen er dan wel niet meer onder mijn nagels zitten hoop ik.

Al bij al ben ik zeer tevreden van deze lotion en vind ik hem zijn geld toch wel waard. ( ongeveer 14 euro voor 200 ml) Ik denk wel dat ik er lang mee ga doen omdat ik vaak afwissel van lotion en mijn duurdere exemplaren meer houdt voor speciale gelegenheden of voor dagen dat ik mezelf eens extra wil verwennen. Zoals de dag voor de eerste stagedag van het nieuwe jaar!

Als hij leeg is ben ik zeker bereid nog eens een lotion van Rituals aan te schaffen.
PS: Voor de nieuwsgierigen onder ons, ik heb een lesje gegeven over Pater Damiaan, mijn leerkracht godsdienst was best tevreden, de praktijkpedagogen ook denk ik. Alleen merkten ze op dat ik in mijn enthousiamse de kinderen nogal fel meesleur. Met andere woorden: ze staan haast te springen naast hun tafel 'Juuuuuf! Ikkkkeeeee!' Omdat ze zo graag het antwoord willen geven. Ik krijg de braafste klas 'stout' door mijn levendige vertelwijze. Oeps!
Ik had heel ongedwongen staan vertellen dat ik soms wel eens onder de douche sta en plots ' AAaaah, superheet water!'. Dan draai je gauw de kraan wat kouder om niet te verbranden. Melaatsen hebben dat probleem niet. Lijkt op het eerste zicht wel gemakkelijk. Maar toch gevaarlijk dat je zonder het te beseffen kan staan verbranden. Natuurlijk wouden alle kinderen dan vertellen over die keer dat zij onder de douche stonden en dat vonden de pedagogen niet echt handig in een les over de heiligverklaring van pater Damiaan. Ik weet dat ze gelijk hebben hoor, de kinderen dwalen bij mij steevast weg van het onderwerp, maar nu SNAPPEN ze echt hoe het leven als melaatse moet zijn. Toch?
Ik denk dat het wat komt doordat ik vroeger weleens saaie lessen meemaakte, en ik wil die kinderen dat zo hard besparen dat ik misschien wat te veel 'leuk' ben.
Vorig jaar was dat ook al een werkpunt van mij, dat ik strenger moet zijn.
Heeft er iemand toevallig nog ' strengtips'? Of gelijkaardige situaties meegemaakt in het lager? En lezen jullie dit graag of heb je eerder het idee dat dit een beautyblog is en dat dit soort zaken daar niet op thuishoren?

5 opmerkingen:

  1. L. - jeweetwelwie6/10/09

    Pfff , iedereen moet altijd strenger zijn - bij mij op stage is dat ook altijd het punt. Gil ik tegen iemand dat ze moeten opletten - zo hard dat ik er zelf van schrik. Zegt mijn mentor na die les : Het was goed , maar je zou strenger moeten zijn ! Wtf ???

    Maarja. Jij geeft niet echt les aan mijn leeftijdsgroep , dus ik weet geen specifieke tips fzo. Wat wel altijd werkt : op voorhand je grenzen stellen en een straf afspreken bij een overtreding. Zo hoef je , als iemand een regel breekt , niet eens kwaad te worden , maar kan je simpelweg zeggen van : Je weet dat je een regel gebroken hebt , en je weet welke sanctie eraan vasthangt. Zo zijn de regels. Dan kan je dat zelfs lief & vriendelijk zeggen als je wil ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Je weet wel wie: ik weet totaal niet wie je eigenlijk bent dus k vind je naam supergrappig :D Maar euh .. da's het nadeel, wij moeten de braverds belonen, straffen is uit den boze. En een beloning mag niet te materieel zijn ( snoep enzo mag niet!) de beloning moeten dus complimentjes zijn enzo ..

    Toch bedankt voor de tips :) Vind het fijn iemand uit het 'vak' te kunnen uithoren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In streng zijn ben ik helemaal niet goed, juist altijd te aardig. Zou eigenlijk geen tips weten, misschien laten merken dat ze onder een bepaalde les bij het onderwerp moeten blijven en ze anders afkappen (op een leuke manier) als ze ergens anders over beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf zit ik nog op school en hoewel ik in 5vwo zit, en niet op de basisschool ,heb ik het altijd super fijn gevonden als een leraar streng maar rechtvaardig is. En streng betekend niet gemeen of schreeuwen ofzo, je moet gewoon overwicht hebben, zodat leerlingen jou gaan respecteren. Als leraar moet je niet aardig gevonden worden, dat zou ik doen;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.