Beste lezers!
Vanaf vandaag is blogland een woord rijker!
Een perstorial.
Het houdt het midden tussen een persbericht en een advertorial.
Het houdt in dat bloggers een persbericht krijgen en dat er één of ander NIET geldelijk voordeel aan verbonden is. (betaald worden is dus geen perstorial)
De bloggers in kwestie schrijven nog steeds wat ze willen en worden geen woorden opgelegd maar de verslaggeving is mogelijk wel beïnvloed.
De meeste bloggers zijn ter goeder trouw en gaan geen product de hemel in prijzen dat het niet waard is, maar het label perstorial geeft lezers toch een beter idee van de context waarin geschreven werd en dat bevordert alleen de objectiviteit van de verslaggeving.
Zo wordt geen verwarring geschept dat de ene blogger het een persbericht vindt, de andere een advertorial. Geen zwart-wit meer, maar vanaf nu ook de grijze perstorial voor de randgevallen.
Heel erg goed initiatief!!
BeantwoordenVerwijderenHihi, leuk dat je m'n samengesteld woord in gebruik hebt genomen! :) :)
BeantwoordenVerwijderenHandig! Dan weet je van dat product ook meteen echt wat je er mee kunt, en kun je altijd nog wachten op een echte review. Ik vind het niet zo'n probleem dat het mogelijk beïnvloed is, want de meeste mensen proberen toch altijd wel positieve dingen te vinden aan producten!
BeantwoordenVerwijderenDuidelijk!
BeantwoordenVerwijderen