Laat ik beginnen bij het begin:
Deze zomer kreeg ik het leuke nieuws dat ik de bekende Duitse schoenenwebshop Zalando zou mogen testen als die zijn digitale deuren opende in Nederland.
Ik maakte meteen duidelijk dat ik in België woonde, maar dat was volgens mijn contactpersoon geen enkel probleem.
Eind augustus zouden ze me conctacteren.
Time flies by ... en halverwege september vond ik toch dat ik het recht had die mensen even aan de mouw te trekken en hen te wijzen op 'dat mailtje dat ze me in augustus zouden sturen'.
Na enkele excuses en nog een tijdje wachten ontving ik tot mijn grote vreugde toch een kortingsvoucher van 50 euro waarmee ik wat kon bestellen.
Leuk!
Tot ik wou afrekenen.
Ondanks dat ik wel duidelijk gezegd had dat in België woonde bleek nu toch dat er enkel naar Nederland verzonden werd.
Zalando zelf trok zich van deze vergissing niet zoveel aan en ik regelde dat Neonrocks van webblog Something Super Beautiful mijn pakje zou ontvangen en doorsturen naar mij.
Zo gezegd, zo gedaan, ik bestelde met mijn voucher ter waarde van 50 euro enkele spulletjes en wachtte geduldig af.
Toen kreeg ik een mailtje van Neonrocks: haar mama was niet op de hoogte van mijn pakje, toen de koerier aanbelde met een bestelling waar een naam op stond die ze niet kende stuurde ze de kerel terug.
Hartstikke spijtig dat de mama er niks van wist, want ikzelf zou ook niet zomaar mijn handtekening zetten voor een pakje dat ik niet ken.
In elk geval: toen ik dit hoorde mailde ik stante pede naar Zalando met de vraag een tweede keer te sturen, ik zou de verzendkosten wel betalen.
Daar kwam niets van in huis.
Ik moest van Zalando een tweede keer bestellen.
MAAR .. die kortingscode telde wel maar één keer.
Ik heb de mensen van Zalando met handen en voeten moeten uitleggen dat ik een testpersoon was, dat ik een voucher had gekregen etc etc .. Ze leken niet te begrijpen wat er gebeurd was ondanks de wel vrij duidelijke mails.
Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd met als eindresultaat dat ik uiteindelijk een 'nieuwe' voucher kreeg waarmee ik 10% korting kon krijgen.
Sorry hoor, maar 50 euro korting tegenover een voucher van 10%? Dan moet ik in principe al voor 500 euro gaan bestellen om aan hetzelfde bedrag ' cadeau' te krijgen.
Ik kan me best voorstellen dat 'echte' klanten ook weleens zoiets meemaken.
Elke dochter verzwijgt weleens een online aankoop voor haar moeder, niet elke vrouw vertelt haar man steeds welke pakjes er gaan aankomen.
De kans is toch groot dat er eens een vergissing is?
Als ik, als testpersoon, al zo'n behandeling krijg dan stel ik me zeer de vraag hoe dat dan gaat met ' gewone' klanten.
Met andere woorden: dik gebuisd voor de test mensen!
Neen, ik ben niet pissed omwille van die 50 euro die ik mislopen heb, maar wel om het feit dat een 'testpersoon' zelf op een heeel minieme service kan rekenen.
Blijkbaar doen ze er heel veel aan om de naam 'Zalando' veel te laten voorkomen op blogs maar verder dan marketing gaat dat niet, zoals ze in België zeggen: het is veel blabla en weinig boem boem.
Dit is nog eens een review waar je wat aan hebt. Ik heb hun klantenservice wel eens gemaild en kreeg daar best botte reacties op terug, erg jammer, want ik vond dat ze wel leuke producten hadden. Ik dacht het zal wel aan mij liggen, maar als ik dit lees dan ben ik dus niet de enige ;)
BeantwoordenVerwijderenIk heb ook erg slechte ervaringen met ze. Niet nakomen van afspraken, geen reacties geven etc... Slecht service! En geen goede reclame.
BeantwoordenVerwijderenGoed om te weten!
BeantwoordenVerwijderenIk heb juist een positieve ervaring en ook erg vriendelijk contact gehad met ze. Wel heel jammer en slecht hoe ze hebben gereageerd op jouw situatie!
BeantwoordenVerwijderenWat ontzettend vervelend! Nog steeds heb ik er spijt van dat het hier een beetje misgelopen is, maar zo heb je wel de ware aard van de klantenservice naar boven gehaald. Wat een nare streek, zeker omdat je nog wel een testpersoon was.
BeantwoordenVerwijderenIk vond de manier van marketing van het begin af aan al niets. Reclame maken in ruil voor een kans op het winnen van een tas, ja daag. Als je contact met me opneemt voor reclame dan graag tegen een normale vergoeding (die niet eens veel hoeft te zijn). Ik wil wel serieus genomen worden.
BeantwoordenVerwijderenEn met service als jij hebt gehad maken ze zich ook niet populairder...
tsss, dergelijke webshops wil zich dan onderscheiden van de rest? haha! goed gedaan, nu weten we tenministe dat we daar niet moeten bestellen
BeantwoordenVerwijderenJawadde, dat is geen goede start! Tsja, niets aan te doen, maar wel heel fijn dat je ons allemaal waarschuwt :)
BeantwoordenVerwijderenDat is inderdaad een handige review ! Wat spijtig voor je dat het niet goed is gekomen
BeantwoordenVerwijderenwth! dat is de behandeling die je mag verwachten van een webshop? En oke, jij kreeg een bon, maar mocht ik daar voor 50 euro besteld hebben, wat zou er dan gebeurd zijn? 50 euro kwijt ofzo! dik gebuisd en ik zal zelfs nóóit overwegen daar iets te kopen! En zoiets lappen ze dan bij iemand die voor reclame moet zorgen en dus een revieuw moet schrijven => die krijgen dan nog de beste behandeling?!?
BeantwoordenVerwijderenSchitterend, die eerlijke reviews van je altijd!!!
BeantwoordenVerwijderenZo weten we dus waar NIET te bestellen!
Wij horen over het algemeen veel meer positieve reacties over deze shop!
BeantwoordenVerwijderen" Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd met als eindresultaat dat ik uiteindelijk een 'nieuwe' voucher kreeg waarmee ik 10% korting kon krijgen. "
Op dit moment hebben wij deze Zalando Kortingscode beschikbaar, over enkele dagen krijgen we zelfs een betere code die je bij Zalando kan gebruiken.
Beste Monique, ïk kan me best voorstellen dat het niet aangenaam is negatieve berichten te lezen over Zalando, maar ik kan niets anders doen dan mijn eigen ervaringen neerpennen en die zijn waarheidsgetrouw, ik heb de mails trouwens nog staan waarin mij gezegd werd dat er naar België verzonden werd evenals dat ik geen evenwaardige voucher meer kon krijgen, het is niet dat ik die dingen verzin. Er zullen vast anderen zijn die wel positief reageren, maar zoals je aan de reacties van mijn lezers kan zien: ik ben niet de enige met dat idee over de webshop.
BeantwoordenVerwijderenOok ik heb zeer slechte ervaringen met Zalando. Ik heb 4 WEKEN moeten wachten op mijn bestelling! Na ieder contactmoment werd mij beloofd dat de bestelling binnen een aantal dagen zeker bezorgd zou worden. Maar niks hoor.
BeantwoordenVerwijderenIk heb ook zeer slechte ervaringen met Zalando. Twee weken geleden schoenen besteld. krijg ik een e-mail met naam en afleveradres met allemaal xxxxen ddddd erin. ik heb meteen mijn gegevns op hun website gecontroleerd en daar stond alles goed, vanwege het weekend maandagochtend om 9 uur gebeld en het pakketje zou worden tegengehouden. in hun warenhuis (2 dagen) of bij selektvracht (5 dagen), maar eind van de week zou mijn geld worden teruggestort en mijn couponcode opnieuw worden geactiveerd. na 1 1/2 week maar weer gebeld; nee pakketje was spoorloos ze gaan op onderzoek en ik moest maar even afwachten. Mijn opmerking dat het niet mijn probleem was dat zij het kwijt waren en dat ik graag opnieuw wil bestellen en of ze dus de boel konden rechtzetten werd afgedaan met "zo is de procedure". Dus niet leveren, wel innen is de procedure. 3 dagen later gebeld, nu is het pakket bekend (waar?), geld wordt volgende week???? teruggestort en het heractiveren van een couponcode duurt ongeveer twee weken?!?!?!? dus ik mag na een maand opnieuw mijn geluk beproeven, nu maar hopen dat ze de schoenen nog hebben. 't is dat ik een couponcode heb, maar dat wordt echt de laatste bestelling!!! (geweldige reclame voor zo'n 65 euro)
BeantwoordenVerwijderenHeel jammer, maar eerste ervaring met Zalando was meteen ook een slechte.
BeantwoordenVerwijderenOp 8-11 heb ik 2 jurkjes en moonboots besteld met als betaaloptie vooruitbetaling. De voorraad was voor alle 3 artikelen nog beschikbaar volgens de website. De bestelling zou 9 dagen gereserveerd worden tot mijn betaling binnen was. Op 10-11 ontvang ik van Zalando betalingsbevestiging.
Vervolgens ontvang ik 4 dagen later het bericht dat de moonboots en 1 van de jurkjes wegens een technische fout niet geleverd kunnen worden. Vervolgens heb ik gemaild dat ik graag wil weten hoe dat kan gebeuren. Het gaat om 2 uit 3 delen van mijn bestelling!! Ik heb voorraad gecheckt, betaald en bevestigd gekregen en verwacht dus de gehele levering en niet slechts een derde deel. Vervolgens ontvang ik een standaard email met een tegemoetkoming van 10% korting op mijn eerstvolgende bestelling van minimaal 30 euro!** Ik heb vervolgens uitgelegd dat ik het nogal vreemd vindt dat ik eerst 30 euro moet besteden om te profiteren van hun goedmakertje terwijl zij een fout gemaakt hebben. En dat ik dat totaal niet belangrijk vindt en dat ik meer waarde hecht aan betrouwbaarheid en service en dat ik graag zou willen dat iemand uitlegt wat die technische fout betreft. Van de reactie zakt echt mijn broek af:
Helaas hebben wij hier geen informatie over. Onze welgemeende excuses voor dit
ongemak.
Oftwel, wij hebben onze zaken niet op orde en zeggen dat het om een technische fout gaat terwijl we eigenlijk niet precies weten wat er mis gaat en we doen er ook niks aan om dit te veranderen.
Onbetrouwbaar zooitje dus. Ik bestel er niks meer! Hopelijk ontvang ik snel mijn geld terug :(
@Anoniem: dat zijn gewoon identiek dezelfde mails die ik destijds kreeg. Ikzelf heb nooit wat terug gezien van mijn bestelling, maar had er gelukkig ook geen eigen centjes in gestopt. Ik vond ze vooral heel klantonvriendelijk. OK online shoppen is uiteraard anders dan in een echte winkel, maar ze zouden de ervaring minder 'robotachtig' mogen maken en real life people achter pc's zetten om je verder te helpen;
BeantwoordenVerwijderenHet is spijtig dat je vanuit België niet kan bestellen bij zalando!!! Ik wou vanalles bestellen maar dit kan enkel vanuit de buurlanden; nederland, frankrijk, duitsland,... maar niet in België!!!
BeantwoordenVerwijderen