vrijdag 14 november 2014

Maaike maakt : 'rappe' oorbellen

Geduld is een schone deugd.

Tjah, ik deug niet vrees ik, want geduld heb ik niet.

Als ik iets in m'n hoofd heb moet dat NU gebeuren, pronto .

Van dat slap gedoe, veel dromen maar nooit iets doen, dat is niet aan mij besteed.

Bijgevolg moet ik dan ook hobby's hebben die 'snel' genoeg vooruit gaan, waar je tenminste resultaat van hebt. Ik heb geen geduld om jarenlang te oefenen op iets voordat ik er wat van kan ( reden te meer dat m'n pianospel uitdraaide op een gigantisch fiasco, ik had toch stiekem gehoopt dat ik nogal vlug een mooi liedje zou kunnen spelen) .

En tegenwoordig HEB ik ook simpelweg de tijd niet meer om van die tijdrovende hobby's uit te voeren. Ik ben een mama, en dat is een dikke voltijdse job mét overuren. 

Heel plezant dus als je ontdekt dat je juwelen kan maken waarbij het ineen zetten van een paar oorbellen maar 5 minuten in beslag neemt.

En dat kan je echt letterlijk nemen, als je de nodige materialen bijeen hebt en gekozen hebt hoe je ontwerp er zal uitzien kan je binnen een mum van tijd .




Werkwijze : ik gebruikte een methode die 'kettelen' heet. Dit is een heel makkelijke, simpele en vooral vlugge manier om een volwassen uitziend juweel te maken. ( ik ga geen verdere uitleg hierover geven want je hebt tal van kwaliteitsvolle tutorials op youtube ) 

Meer hierover ook in voorgaande blogpost. 

Prijs: deze oorbellen kostten me iets minder dan 5 euro ! Materialen gekocht bij Veritas en Saliya .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.