woensdag 17 december 2014

Minimalism Challenge update 3





Hoe krijg je nette overzichtelijke kasten?


Juist ja, door je rommel eruit te gooien en je bezittingen te beperken tot een minimum.

Tijd dus voor nog een update van m'n minimalism challenge, waarbij ik dagelijks iets uit m'n huis verwijder, bij voorkeur een jaar lang of zelf langer. 


Dat kunnen kleine zaken zijn, of grote, maar elk stuk telt voor één dag. 

Ikzelf begon er al mee in september 2014.


16 tot 25 november : 

Pakketje producten ging naar m'n mama om te testen, waaronder enkele Auriga producten, een CC cream van Olaz, en enkele staaltjes van onder andere Sisley en een voedingssupplement met collageen voor schoonheid van binnenuit van Forté Pharma. Op zich allemaal heel fijne producten, die zeker en vast NIET in de vuilnisbak mogen, dat zou zonde zijn, maar het is ook zonde om ze ongebruikt in m'n kast te laten liggen omdat ze niet echt bij mij passen. 










26 november - 30 november : 



Decoratieve vaasjes die ik als 16 jarige op m'n kamer had staan. 10 jaar later is het me te kinderlijk en studentikoos , als ik ze toch niet zo graag zie, die ik ze beter weg dan ze steeds te moeten afstoffen.

31 november tot 6 december : 



Ooit kreeg ik een mondspoelwater toegestuurd met als leuke gadget een flashy glaasje om dagelijks de spoeling mee uit te voeren.

Dat vond ik heel omslachtig, ik gebruik eigenlijk de dop van het water als maatje en bekertje ( ik gebruik dit als enige in ons gezin dus ...) 

Ze liggen eigenlijk al zo lang ongebruikt in de kast dat ik niet eens meer wist dat ik ze had.

Ik zou ze nooit gebruiken om in de wintermaanden een jenever aan iemand aan te bieden want ze zien er te kinderachtig uit.  

Hup naar de kringwinkel ermee .

7 tot 17 december : 

 Ook zoonlief deed mee en gaf enkele stukken speelgoed en wat kleding aan een kindje die het wat moeilijker heeft.





Ik merk dat het concept om in principe voor elke kalenderdag één item uit je huis verwijderd te hebben iets is dat ik heel fijn vind om te doen, het is heel concreet en geeft je echt het gevoel dat je actief en nuttig werkt aan een overzichtelijke woning, wat ook een mentale rust geeft.

Maar toegegeven, het zal stilletjesaan wel moeilijker worden, want de items die écht overbodig waren, die ik eigenlijk écht eens moest wegsmijten zijn min of meer 'op' , en nu ga ik moeten beginnen aan spullen die ik stiekem misschien klein beetje wil houden, maar echt niet nodig heb.

Wish me luck. :) 

Wie doet er nog mee met deze challenge?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.