dinsdag 1 juni 2010

Corset piercings ..


Na het zetten van een tattoo in de vorm van een ketting ,zoals Chanel het dit jaar voordeed op de catwalk, is er nu een nieuwigheidje voor de ECHTE durvers. Want de Chanel tattoo kon je nog faken via bodypaint of (extreem dure) plaktattoo's die Chanel zelf verkocht. Nu is er dus iets dat geen enkele bangerik kan nadoen. De corset piercing.

Het principe is simpel. Je laat twee rijen piercings zetten die parallell tegenover elkaar staan. Je kiest ervoor om overal ringetjes als lichaamsjuweel te plaatsen en rijgt er tenslotte een mooi lint door.

Dat lint kan je naar smaak aanpassen aan je outfit.

Op zich vind ik het idee niet lelijk, het heeft wel iets. Maar zoals bij elke nieuwigheid zijn er mensen die het aanschaffen die het beter niet zouden doen. Op internet vind je plaatjes van lelijk ontstoken piercings met een zijden lintje naast. Of vrouwen die hun hele rug laten piercen en er kriskras draden doorseken of letterlijk gaan borduren op hun lijf.

Zelf zou ik het nooit of te nimmer doen, en ik zou het eigenlijk niemand echt aanraden, als ik zie hoe vaak ik met mijn simpele navelpiercing al blijf haken in jeans wil ik er niet aandenken wat er gebeurd met zo een heel rijgwerkje op je rug , waar je nota bene zelf niet aankan om het los te haken als je in je trui vast komt te zitten!





16 opmerkingen:

  1. Ik kende dit al. Het is niet echt lelijk, maar het is zo niet praktisch. Alleen daarom al zou ik dit nooit doen. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem1/6/10

    Echt nieuw zou ik dit niet noemen want het bestaat al jaren. Als ik het goed heb (ben geen expert) is het wel een soort tijdelijke piercing omdat je rug ze na een tijdje afstoot. De ringetjes zitten maar net onder je huid dus het is meer om een tijdje de show te stelen.

    Op foto vind ik het wel mooi maar in het echt lijk het me totaal niet praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Neonrocks @ Ann: Bestaat dat echt al zo lang? OMG'tjes ik ben wereldvreemd dan ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. brr zou niet voor mij zijn hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kyvina1/6/10

    ik heb het zelf al eens gezien en ik vind het persoonlijk zeer mooi, maar inderdaad niet praktisch. Zulke piercings kan je vergelijken met de veelal bolletjes die sommige mensen laten plaatsen in hun nek of op de ledematen. Dat zijn oppervlaktepiercings en die zijn inderdaad niet blijvend. Wel jammeer natuurlijk omdat het dan wel zwaar onderhoud vergt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem1/6/10

    Oei, ik vind dit echt niet mooi... Het ziet er pijnlijk uit, zeker als iemand aan je lintje zou trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dan ergens aan blijft haken... auch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het echt super super mooi... Alleen zijn het helaas maar tijdelijke piercings :( Ik heb wel bij mijn piercing shop een keer nagevraagd of ze dit met dermal anchors konden zetten (dan is het meer blijvend), maar dat zou echt pokke duur uitvallen en is wss ook niet heel blijvend omdat er een ring aan moet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Bibiane: ik vind het ook heel mooi , maar alleen als het goed gedaan is en als je er het lichaam wat voor hebt( sorry hoor, maar ik zag foto's van tientonners die dit hadden en dan is het ronduit degoutant om naar te kijken, neen, je moet er niet graatmager voor zijn, maar ronduit obese mensen die het doen, bah) Ik hou wel van gothic ^^ Maar dan met lichtere kleuren ( beige kanten blousjes enzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een kennis van mij had dat gedaan maar wel twee dagen later er weer uit gehaald na een professionele fotoshoot. :)

    Wel mooi, absoluut onpraktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh hemel :| Nee, dit is niet mijn ding. Doodeng en freaky vind ik het XD

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe duur is zoiets niet wel, dat onderste meisje heeft 20 piercings. Een piercing is toch iets van 40 euro (licht er een beetje aan waar maar ongeveer) dus 40 keer 20, 800 euro... voor iets wat binnen de no-time weer uitgroeit. Nee niet mijn ding :p

    Misschien dat het als tatoeage mooier is, en je kunt er niet mee blijven hangen! want het idee is wel mooi, maar niet zo handig :p

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kende het ook al en het is niet echt mijn ding...maar ik ben van het principe: 'als zij het mooi vinden...' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Kims: ik heb gemengde gevoelens, ik vind het mooi, in kunstzinnig oogpunt, maar als ik iemand dat echt zie dragen zou ik iets van walging hebben ..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad niets nieuws aan.
    Wordt heel vaak gedaan bij suspensions.
    Vooral dus ook omdat ze idd tijdelijke zijn. Leuk voor een suspension of photoshoot, maar meer heb je er dus niet aan.

    Er zijn wel ergere/engere dingen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.