zondag 6 juni 2010

De MAC Tag ...

 Door Suzanne werd ik getagged om mijn MAC-ervaringen te delen. Het is een hele waslijst, en vele dingen moest ik blanco laten omdat ikzelf geen enorme koffer vol MAC heb. Even realistisch, MAC is mooi enzo, maar zo een huge stash moet je toch opbouwen doorheen de jaren? Of je moet veel cadeau krijgen of stinkend rijk zijn of het nodig hebben voor je beroep. Maar ik, als student die binnenkort het ouderlijke huis verlaat, kan niet zomaar naar een MAC store gaan en met 5 items naar huis gaan. Ben ik 'arm'? Totaal niet, gewoon realistisch.

Ik wil dit toch even vermelden omdat ik merk dat sommige jonge meisjes denken dat ze verplicht zijn om te sparen voor MAC ( of andere luxemerken) omdat ze anders geen 'echte' Beautyqueen zijn. Dat is dikke zever. Je kan je heel mooi opmaken met Kruidvatmerken en het is doodnormaal dat dure merken een luxe zijn waarop je jezelf af en toe trakteert. Staar je vooral niet blind op alle beautyblogs en beautyguru's, dat zijn vaak dames die al jaren sparen voor die spullen bijeen te krijgen en die al wat ouder zijn en vast werk hebben. Maar doordat die de meerderheid van Youtubebeauty's vormen lijkt 150 euro op één dag aan crèmes en make-up  uitgeven doodnormaal en is je budget wat beheren iets dat armtierig overkomt. (Niks tegen dames dat geld wel kunnen uitgeven hé, tof dat je dat kunt zou ik zo zeggen)

En ja ik geef het toe, ik kan ook denken 'Dat wil ik, en dat ook, en ooh dat is mooi!' Allemaal door veel blogs te lezen. Maar je moet je steeds afvragen, zal ik het binnen een maand ook nog zo graag willen? Laat het wat bezinken. En laat je vooral niet doen door termen als Limited Edition, dat wordt express gedaan om je koopdrang te verhogen, ik kan er ook intrappen, maar enkel als het me 100% aanstaat en niet uit pure hebberigheid.

Zelf redacties van dure modebladen geven het toe. Ze schrijven over kledingstukken die ze zelf nooit kunnen veroorloven en waar ze zich moreel slecht in zouden voelen tegenover hun man en kinderen als ze het zouden kopen.

Moraal van het verhaal: koop alleen waar je zelf echt zin in hebt en laat je niet TE veel leiden door sites en MUA's. Da's leuk om inspiratie op te doen en tips uit te halen, maar in een vlaag van hebberigheid een online bestelling plaatsen is vaak geen goed idee.


* Hoelang gebruik je al MAC? Iets minder dan een jaar geloof ik.
* Wat was je eerste MAC product? Een plushglass (gloss met gember zodat je lippen voller lijken) in de kleur 'Ample pink'
* Wat is je favoriete MAC product? Ik heb 3 MAC producten, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De plushglass blijft toch wel mijn favoriet.

* Wat is je minst favoriete MAC product? Voorlopig heb ik nog geen product gevonden waar ik teleurgesteld over ben.
* Heb je een Pro Card? Nope.
* Wat is je Mac foundation kleur? Geen idee, ik heb geen MAC foundation. Ik gebruik voor het moment eentje van Clinique of eentje van Une.

De favorieten?

* Oogschaduw: Odd Couple. Paars en brons baked oogschaduw. ( niet in mijn bezit maar kwil hem wel hebben)
* Lipstick: Ik ben meer voor de glossjes en hou dus vooral van sheer lipsticks. Alles behalve frost finish ( parelmoer vind ik al gauw trashy)
* Lipgloss: De plushglasses of course.
* Liner: No idea, ik testte nog nooit eentje van dit merk. 
* Brush:Oeps, ik ben echt een geen die hard MAC fan, ik vind 40 euro voor een make-up borstel er wat over en kijk er dus ook simpelweg niet naar.
* Nagellak: /
* Pro product: /

Heb je volgende producten al getest en wat vind je er van?

* Prep & Prime skin: /
* Studio Sculpt foundation: /
* MSF Naturel: /
* Mineralize Skinfinish color: Getest in de winkel, lijkt me leuk om te hebben  als bronzer eigenlijk.
* Bronspoeder: /
* Minerale blush: Dainty! Een heel naturel kleurtje met shimmer.  
* Studio Finish concealer: /
* Tinted Lip Conditioner: /
* Lipstick: /
* Lipglass: Iedereen vindt MAC niet plakkerig maar ik vind eigenlijk van wel :s, maar ik hou wel van een plakkerige gloss want die blijven langer op de lippen.
* Cremesheen glass: De lipglass die ik kocht heeft een cream finish, ik hou van die finish en toen had MAC nog geen aparte 'cream' afdeling, nu dus wel en daar ben ik blij om.
* Shadestick: /
* Paintpots: Getest van mama van vriendin, vind ik echt supermooi en wil ik weleens in de toekomst hebben.
* Oogschaduw: /
* Pigment: /
* Oogpotlood: Een oogpotlood heb ik niet, meer wel een wenkbrauwpotlood in de kleur 'Fling' dat ik elk asblond meisje kan aanraden!
* Fluidline: /
* Mascara's: /

Wat was je favoriete MAC collectie?

Ik heb niet meteen een favoriet, maar de Hello Kitty collectie leek me destijds heel leuk en de Prête-a-papier collectie van dit jaar leek me ook heel fijn.

Welke producten mist MAC? In mijn ogen: travel of samplesizes van de producten ( niet in een LE koffertje, maar los). Ik wil een kleur/textuur/geur altijd enkele keren testen. Afhankelijk van het licht en je stemming kan je smaak serieus variëren en ik test dan ook liever meermaals op mijn gemakje thuis en niet met een MUA naast me die ( laten we eerlijk zijn) toch altijd een soort autoriteit uitstraalt en die haar wenkbrauwen optrekt als je zegt dat je die blush niet zo mooi vindt. (Hoezo? Iemand die een opleiding bij MAC volgde tegenspreken?)

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi gezegd Maaike, ik heb zelf ook maar enkel een product ook maar gewonnen, dus eigenlijk heb ik geen MAC. Ik wil het wel, het zijn hele mooie producten maar ik heb niet het gevoel dat ik van elke limited edition iets moet hebben. Wel word ik wel een beetje hebberig als ik de foto's van temptalia bekijk, haha. Leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te lezen! en dat heb je goed gezegd! stashes zoals die van temptalia en lushious beauty zijn leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat die dames ook echt alles gebruiken... en ik laat me best vaak vangen aan die limited editions ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gezegd ! En ook leuk om zo te lezen, ik denk dat er idd hoop mensen zijn die zich laten verleiden dmv de limited edition spulletjes. En dat MAC verplicht moet zijn in je stash.. en ik vind dat ook niet zo nodig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je er een gezonde kijk op hebt! Ik koop pas sinds een 5-tal jaar MAC, en dat is dus pas sinds ik werk! No way dat ik als student het geld had om dure merken te kopen. Ik begrijp eigenlijk niet hoe zoveel jonge meisjes met blogs zoveel dingen kunnen kopen. Krijgt iedereen tegenwoordig zoveel zakgeld? Kopen om te hebben, vind ik sowieso belachelijk. Niet elke collectie die uitkomt, moet je per se in je bezit hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed gezegd hoor! ^^ Ik kijk ook altijd met grote ogen naar die volle MAC zakken! Natuurlijk kan je het zoals mij doen en voor je verjaardag MAC cadeaubons vragen ;) Dan kan je ook es met zo'n volle zak rondlopen hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha je weet al een beetje hoe ik erover denk na aanleiding van mijn tweet. Ik vind MAC persoonlijk een heel fijn merk, vooral hun lipproducten, blushes en concealer. Maar heel veel meiden, vooral jonge meisjes, doen alsof je MAC MOET hebben en niet alleen MAC maar ook andere dure merken), omdat je anders misschien een buitenbeentje ben ofzo. Wat natuurlijk nergens op slaat, ik vind het heel normaal dat jonge meisjes geen MAC kopen. Ik snap zowiezo niet hoe meisjes van een jaar of 12 13 jaar aan zoveel dure makeup kunnen komen. Ok eigenlijk snap ik het wel, want ja mama betaald wel. Heel erg stom van die moeders! Meisjes van 12 13 jaar lopen er tegenwoordig als barbiepoppen bij, in mijn tijd (zo'n 9 jaar geleden) zag je dat totaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.