donderdag 3 juni 2010

Esteé Lauder - hydra lustre lipstick - Rose Honey

Ik had mezelf beloofd om een maand lang niks te kopen, starten van 20 mei tot 20 juni.

Maar toen kwamen de examens eraan, en ik had echt even nood aan een verzetje, aan een stimulans. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ondanks het tijdsgebrek dat ik de ochtend van de examens altijd heb zorg ik er steeds voor dat ik opgemaakt ben. Die 30 bladzijden op een half uur nog moeten herhalen of niet, I don't care, ik ga niet zonder dat likje mascara of lijntje eyeliner naar buiten. En eigenlijk maak ik me tijdens de examens extra op, als ik dan toch moet afgaan doe ik dat het liefst in stijl. ( en die serieuze wallen schreeuwen dan ook om een beetje camouflage).

Om een lang verhaal kort te maken ik wou nieuwe make-up voor mijn mondelinge examens en ik kocht met een cadeaubon van mijn verjaardag een lipstick van Esteé Lauder in de kleur Honey Rose. Oorspronkelijk ging ik voor eentje uit de Rouge Coco collectie van Chanel, maar deze kon me meer bekoren. Ik ben een echte gloss draagster, en ik moet nog wennen aan het idee van sterk dekkende lipstick als die van Rouge Coco. Ik kies altijd half doorschijnende lipkleurtjes. 




Het is een heel speciale kleur. Het heeft iets koraalkleurig, maar dan toch eerder roze, of toch eerder koraal? Het hangt serieus af van het licht waarin je hem bekijkt. Ideaal eigenlijk, want in daglicht is hij neutraler dan in kunstmatig licht, en ik hou het overdag net zo graag heel nude en 's avonds mag het een tikje meer zijn, maar nog steeds vrij neutrale lippen.  Verder geeft hij een satijnachtige finish. Niet mat, maar ook geen hoogglans. Een heel lichte glans met hier en daar heel fijne glinsterende pigmenten, maar die zijn echt heel subtiel aanwezig, geen discobal effect.

De eerste swatch in warm licht ( kunstlicht):


Doordat het licht in de glinsters reflecteert komen ze op de foto groter over dan in het echt, in het echt zijn ze minder opvallend aanwezig. In kunstlicht is de ondertoon eerder oranje.
Swatch foto in daglicht met flits:


Swatch in daglicht zonder flits:

Zoals je ziet verschilt de kleur enorm sterk van het licht waarin je de kleur bekijkt. 

Hou er, indien je deze kleur mooi vindt, wel rekening mee dat iedereen een andere kleur van lippen heeft en dit een lustre lipstick is. Hij is dus niet enorm dekkend, wat maakt dat je eigen lipkleur automatisch een invloed heeft op de kleur die je verkrijgt als je hem draagt.

Prijs: ongeveer 22 euro bij Planet Parfum, maar zoals iedereen wel weet krijg je vaak 20% korting.


16 opmerkingen:

  1. Omg - dit vind ik echt een SUPERmooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kleur, en staat je ook erg goed!
    Kan me voorstellen dat je even je "no buy" aan de kant gezet hebt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf ga ik de laatste tijd meer voor opvallende lipsticks, maar dit vind ik zeker ook een heel mooi kleurtje!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nathalie3/6/10

    hij staat je wel goed van wat ik op de foto kan zien!
    Oh en nog een planet perfume tip: Met een lerarenkaart krijg je ook 20% korting, mama ging laats parfum halen en die kreeg dus bovenop de oorspronkelijke 20% nog 20% extra korting met haar kaart. Zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Nathalie: ik weet het ;) maar leerkrachten in wording krijgen zo geen kaart, dat is enkel als je officieel als leerkracht aan het werk bent ( reden te meer om af te studeren :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie lippenstift. Leuk dat de kleur zo veranderd. Ik heb je getagt voor de Stylish Blogger Award.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Shirley: superlief van je ^^ Maar ik heb de award enkele dagen geleden al op mijn blog geplaatst ..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh waauw, wat een mooie kleur! Daar neem ik zeker eens een kijkje naar bij m'n volgende shoppingspree :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastische kleur, is ook echt een kleurtje voor mij! Ik moest wel ff lachen...als je afgaat dan maar in stijl dat vind ik een goeie!
    Voor je wallen heb je nu je concealaholic kit, heb je die al gebruikt?
    Enne...ik heb je getagged! Check maar even op mijn site.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem4/6/10

    Echt super mooi! Wat een verschil he, met of zonder flits!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik wil deze ook ! wat 'n mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.