maandag 30 augustus 2010

Review: Freeman Hair Mist

Het is algemeen bekend: op vakantie heeft je haar extra verzorging nodig.

Chloor in zwembadwater en de eeuwige zonneschijn veranderen de mooiste lokken instant in een coupe stro.

Niet leuk!

Om mijn haar tijdens het zonnebaden te beschermen gebruik ik een heat protector.

Je weet wel, het spul dat je eigenlijk op je haar doet om het te beschermen tegen de hitte van de stijltang?

Werkt ook perfect tegen de hitte van de zonnestraaltjes.

En omdat ik nogal snel last heb van fijn en futloos haar als ik teveel voedende producten gebruik heb ik een ideale 'light' formule gevonden.
De Sundrenched heat protector mist van Freeman.





Na een duik in het zwembad je haar even spoelen onder de douche om de chloor eruit te spoelen en dan even snel sprayen met de met deze mist en tadaa!

Een hele vakantie lang zachte lokken zonder te hoeven inboeten aan volume!

En het leuke is: wanneer je deze op je natte haar sprayt helpt hij ook om je eventuele krullen beter te definiëren. Zodat je wanneer je haar opdroogt niet met zo'n kroezelkopje blijft zitten. Een verzorging en mild stylingproduct in één!

De geur 'Papaya, kwi & passionfruit' doet tropisch aan, maar vind ik persoonlijk een tikje flets, ik had het zuurder verwacht. Maar geurervaringen verschillen wel enorm van persoon tot persoon.

Mijn vriend was op reis ook aan het zagen dat zijn haar zo ' hard' was, en ik heb hem eens onder handen genomen met die spray. Sindsdien is hij er ook aan verslaafd.

Hij gebruikt geen conditioner. Hij vind het enorm onmannelijk als hij meer gebruikt dan enkel shampoo, douchegel en een deo, maar sprayt stiekem weleens met deze mist als ware het een leave-in conditioner.Dan moet hij zijn haar geen twee keer spoelen en moet hij niet onnodig lang onder de douche staan.

Sinds ik deze in huis heb gehaald is mijn mini-macho zijn mening verandert tegenover haarverzorging! Dat wil echt wel wat zeggen.

Eenmaal terug thuis heb ik deze extra verzorging enkel nodig als ik met de stijltang aan de slag ga en gebruik ik hem minder, maar ik zal hem toch wel blijven kopen, als is het maar om mijn vriend zijn haardos gezond te zien glanzen zonder dat dat hij zich verwijfd voelt. :p


Prijs: ongeveer 6 euro bij Essenza.
Opgepast: dit product biedt geen UV-bescherming. Je hoofdhuid is dus niet beschermd.


5 opmerkingen:

  1. Ze hebben zulk spul ook speciaal voor in de zon he :) O.a. van nivea :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Eline: Ja maar die vind ik niet zo goed. Die zijn te vettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem30/8/10

    Op die zon reken ik al niet meer maar ik gebruik wel altijd een straightener. Dit product wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kllinkt als een fijn product!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er goed uit! Zal eens gaan kijken in de essenza:)

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.