woensdag 8 juli 2015

Minimalisme: de hubby z'n mening + 5 juni tot 1 juli overzicht

Jullie konden al lezen dat ik probeer een oogje in het zeil te houden op vlak van onze materiële bezittingen.

Wil ik in een leeg wit huis wonen? Nee, dat is me te ongezellig. Maar ik wil dat onze spullen ' haalbaar' zijn. Dat 't niet boven m'n hoofd uitgroeit .

Dat ik niet uren moet zoeken naar iets omdat ik 't bos door de bomen niet meer zie. Dat m'n huis onderhouden niet immens veel tijd inneemt omdat ik eerst een hele zooi spullen moet gaan verzetten.

We kennen allemaal de tv-programma's wel met de mensen bij wie het rampzalig in de soep draait, bij wie ze kranten van 2 jaar ervoor vinden onder de stapels paperassen.  Die mensen zijn er ook gaandeweg ten prooi aan gevallen, die hadden het ook niet door dat hun spullen die ze bijhielden een strop rond hun nek waren, die steeds dichter ging knijpen. Niemand neemt intrek in z'n huis met de gedachte ' laat ik er eens een regelrechte stortplaats van maken'. 

Manlief vond aanvankelijk dat ik overdreef.

Ons huis is toch netjes? ( 't grootste deel van de tijd toch, ik ben geen poetsfreak ) En zoveel spullen hebben we toch niet? We zijn geen marginalen en 't ziet er allemaal normaal uit. 

Maar toen hij de resultaten zag van m'n opruim- en organisatiewerken , waarbij ik op't gemak steeds een andere kast onder handen ging nemen begon het hem toch te dagen dat het zo een slecht idee niet was.

En dan gebeurde het ...

HET kantelpunt.

Plots, helemaal uit het niets, begon hij een lade in de keuken te organiseren! ( Een echte 'rommellade' waar een massa plastic potjes en allerlei dingen als een pureestamper en knijpers om zakken chips dicht te doen door elkaar lagen )

Alsof dat nog niet magisch genoeg was begon hij MIJN woorden te gebruiken.

'Waarvoor dient dit eigenlijk? Gaan we dat missen?' ( op een soort tomatensnijder bijvoorbeeld  om er tomaten fancy mee te snijden voor als je eens een feestje hebt met rauwkost , hadden we ook voor komkommer trouwens)

EN voor ik er erg in had waren we samen stapels aan't maken ' gebruiken we' 'gebruiken we heel af en toe' en ' Why the f*ck hebben we dit?'


Op amper een kwartiertje tijd hadden we 1/3 van de inhoud van die lade eruit gegooid als zijnde 'dingen die we niet gebruiken of niet wisten dat we hadden'

Meneer had geheel uit eigen beweging een set BBQ-tangen en spiezen op de 'wegdoen' stapel gelegd.


De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.

't Ventje heeft de smaak te pakken op prullen eruit te gooien zodat we de dingen de we echt gebruiken vlotter binnen bereik hebben.

Jaj!


Er is maar één ding, hij mag NIET weten dat hij aan het minimaliseren is.

Dat klinkt om één of andere reden te vrouwelijk.

'Rotzooi eruit smijten en geen onnodige rommel kopen' is de mannelijke variant ervan ;) 

In totaal gingen er toch 14-tal items de deur uit. Goed voor de dagelijkse challenge van 5 tot 19 juni. 



En daarna gaf ik aan een vriendin ook nog 12 flesjes geurolie voor zo een brandertje weg. ( minimalism challenge van 20 juni tot 1 juli ) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.