zaterdag 14 november 2009

Dagje Brugge


In de herfstvakantie ben ik met mijn vriend een dagje naar Brugge geweest.

Het was heel lang geleden dat ik daar nog geweest was en ik was geschrokken hoe mooi die stad eigenlijk was.



Zoals je ziet was het er heel kalm. Ideaal om rustig wat te kuieren en wat winkeltjes te doen.
Aanvankelijk was ik niet van plan iets te kopen, maar je kent dat hé.
Ik wou eens naar Yves Rocher om de feestcollectie te bekijken en heb me daar laten verleiden door het lakje 'taupe grisé'.


In het echt is hij helaas iets minder naar de bruine kant en meer naar de grijze kant. Spijtig want ik hoopte op een nude kleurtje met grijze touch.


En kijk eens naar de details op de verpakking. Kanten bloemetjes. Doet me sterk denken aan de Love Lace collectie van MAC die je deze week bij Lushiousbeauty al een beetje kon bewonderen.

De palletjes die Yves Rocher voor het najaar heeft bedacht zijn echt heel mooi!

Helaas waren er geen palletjes als tester ter beschikking om de kleuren eens goed te bekijken.

Ik was mijn vriend aan het inlichten dat die palletjes wel een heel leuk kerstcadeautje zouden zijn toen we in de Inno rondstapten.

Je moet weten dat ik geen Inno in de buurt heb en dus altijd speur naar de merken die ik maar moeilijk kan vinden.

Het standje van Biguine was dus snel gevonden. Er was 20% herfstkorting maar dan nog kwam het palletje waar ik een oogje op had heel duur uit. Nog steeds 20 euro voor zes oogschaduwen. Dat van Yves Rocher was 17 euro voor 9 kleurtjes, en blush en lipgloss. Aaah dillema.
Maar mijn vriend, die al werkt en dus wat meer geld ter beschikking heeft, vond dat het lang geleden was dat ik nog eens verwend was.

Je raadt het al. De lieverd heeft het pallet uit mijn hand genomen en is ermee naar de kassa gegaan ^^. En voor ik het besefte had ik het zakje in mijn handen.



Mooiere foto's en swatches volgen uiteraard nog.

Om vriendlief te plezieren zijn we dan ook nog naar een café geweest ' 't Brugs Beertje' waar ze 300 soorten bier verkopen.


Ik koos voor een fruitbier van Lindemans met appel. Omdat ik de kriek van Lindemans heel lekker vind. Maar bah! Wat was dat een vies biertje. Eigenlijk gewoon appelsap met bruis op en beetje alcohol.

Het interieur van het café ademt echt iets aparts uit. Ik heb het helaas niet mooi op foto gekregen. ( gebruikte nog steeds oude camera, swatches zijn door ook mee gemaakt). Maar om je een idee te geven, het is alsof je een sepia wereld binnenstapt. Alsof je een lichte zonnebril ophebt die je maar niet kan afzetten. Beetje donker en bruin dus. Zelf groene kadertjes hebben een bruine tint over zich. De tijd lijkt er gewoon stil te staan.
Zeker een aanrader voor degenen die hun vriend eens willen verwennen. Of voor meiden die zelf wel van een stevige pot bier houden.

11 opmerkingen:

  1. Wat een lief vriendje :D Nu is het paletje extra speciaal natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je m'n hometown gezellig vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaw wat lief van je vriend! Ik ben nog nooit in Brugge geweest, maar het lijkt me errug leuk! Jammer dat je biertje niet zo lekker was :( Nou ja, nog 299 andere om uit te proberen ;)

    Kus Kus Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. atsuko14/11/09

    Hoe noemt dat kleurtje van die nagellak en hoeveel koste het?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het lakje net wel mooi zo grijs :d ik zoek ook nog een grijs kleurtje x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Atsuko: het heet ' taupe grisé' en koste 2,5 euro.

    @ Tessa: Yves Rocher is dan the place to be :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kleur van die nagellak en die palette ook
    Ben beniewd naar de swatches!

    Leuk..wil Ik ook naar die stad! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook een paar keer naar Brugge geweest. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem15/11/09

    ik vind het lakje ook leuk! mss haal ik hem wel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ahh zo lief van je vriend :D
    Tof dat je Brugge leuk vond!
    I live there ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi kleurtje die nagellak, staat ook op mijn wishlist!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.