donderdag 12 november 2009

Tag: My Handwriting


Aangezien ik een leerkracht in wording ben, en ik kinderen ga leren schrijven moet ik wel een heel verzorgd handschrift hebben.
In verschillende scholen heb je verschillende methodes. De ene schrijft een hoofdletter A een beetje zoals je hier getypt ziet staan, de andere doet het dan meer als een kleine letter a maar dan uitvergroot ...

Je kan niet alles perfect kunnen, maar mijn specialiteit is de methode D'haese en die ziet er zo uit:




Mijn eigen handschrift wordt door al die methodes wel sterk beïnvloed. Zo schreef ik de kleine letter b eigenlijk zoals ze hier staat ' b' maar nu schrijf ik ze zoals hierboven.

Mijn eigen handschrift:
De foto is helaas heel wazig, mijn digitale camera doet niet anders meer dan van die prutsbeelden maken. En het erge is: het vakje waar de batterijen inzaten valt soms eens open. Wil je net foto maken, floep, alles op de grond.
Gelukkig is daar verandering in gekomen. Sint Maarten heeft voor 3/4 gesponsord in de aankoop van een gloednieuwe Lumix FS15.
Op foto's met die nieuwe camera is het wel nog even wachten: ik zit tot over mijn oren in schoolwerk en kan me niet permitteren nu te gaan spelen met de camera om zijn functies te leren kennen.

4 opmerkingen:

  1. Oh dat is een mooie methode. Hij lijkt sterk op het handschrift waarmee ik heb leren schrijven op de basisschool. Wel wat klein afwijkingen natuurlijk. Het streepje door de Z heb ik ook in mijn handschrift, op de een of andere manier vind ik dat erg mooi.

    Je hebt zelf ook een mooi handschrift. Gelukkig niet te perfect schooljufferig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Ioni: niet te perfect schooljufferig :D LOL. Het grappige is dat ik het aan bord perfect kan ( maar supertraag wel) maar op papier lukt het me maar niet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herinner naar kindertijd. Vroeger leerde Ik ook :D

    Mooi handwriting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem14/11/09

    echt jeugdsentiment haha :D
    leuk geschrift! vooral 'honestbeauty' is heel netjes en mooi,dat zou mij niet lukken! de rest komt 'jonger' over vind ik haha

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.