zaterdag 7 november 2009

Kwaad op de post!!


Ik moet even mijn hart luchten. Ik haat de post!

Laten we beginnen bij het begin.

Een goed half jaar geleden kwam een pakje van Morbid Minerals niet aan. Na lange tijd heeft de uitbaatster van de webshop in kwestie haar eigen pakje in retour gekregen en me dat opnieuw toegestuurd. ( het ging hier om stalen die ik gratis van haar kreeg waardoor ik niet echt naar haar durfde mailen om te vragen waar mijn pakje bleef, gelukkig had ze het dus in retour gekregen).

In deze zomer won ik bij Denise van Just Pink een oogschaduw. Ze had deze blijkbaar opgestuurd, maar ik had nooit iets ontvangen. Ik was wat pissed op Denise omdat ze het blijkbaar niet echt erg vond, en Denise was wat pissed op mij denk ik. Ze herinnerde zich het voorval met Morbid Minerals nog en mailde me ' dat ik altijd problemen heb met de post'. Alsof ik express geen pakjes wil krijgen :s . Maar soit. Ik besef nu ook wel dat zij er niet aan kan doen, maar het was een vervelende situatie.

En dan doe ik nu mee met een grote zeepswap. Ik heb jullie nog vol trots mijn zeepjes getoond en je raad het al. Het pakje dat ik verstuurd heb is nooit in Nederland aangekomen.

Daar geef je dan tien euro aan om te verzenden!

Het was de eerste keer dat ik een pakje verstuurde en wist er dan ook niet zoveel van, maar blijkbaar had ik een tracking code moeten krijgen. Dat is dus niet gebeurd. Gevolg: ik heb geen enkel bewijs in handen dat ik ooit iets verzonden heb maar heb wel betaald voor de 'bewezen diensten'.

Ik ga natuurlijk wel klacht indienen, maar vrees ervoor dat dat natuurlijk niets gaat uithalen.

Ik vervloek de persoon die mijn pakje is kwijtgeraakt. Of erger nog, gestolen heeft. Want ik had het heel mooi verpakt in roze paars papier. Het viel teveel op dat er iets leuks in zat.

Gelukkig is de dame die de hele swap organiseert een lieverd. Ze weet ook wel dat ik deze situatie niet in de hand heb en er niks kan aan doen. Ik krijg dus wel nog steeds een pakje tegoed van andere zepers. Als ik het ooit aankrijg tenminste!

En ik moet zeggen dat mijn bestellingen van Moon Minerals ook steevast anderhalve week onderweg zijn. Terwijl Manon wel heel stipt is qua verzending! Want aanvankelijk hadden we beiden ook wat schrik dat mijn bestellingen kwijt waren geraakt.

Ik vraag me echt af wat dat tegenwoordig toch is met al die bedrijven hoor, het is al crisis en dan zijn ze allemaal nog zo dom om zo ongehoorde service te geven, willen ze gewoon verlies maken of wat? ( Check bericht 'Actieprijs??' van enkele dagen geleden ook eens, overduidelijk een keten die dacht een oplossing gevonden te hebben voor de kleinere winstmarges)

To be continued ...


15 opmerkingen:

  1. Ik heb ook last me de post nu - een pakje dat niet wil aankomen =/

    Heb het onlangs ook voorgehad dat een brief die verstuurd & gestempeld was echt zo'n 10 dagen later aankwam. Dat was wel maar zo'n reclamebrief van de bank , maar het zal maar iets serieus zijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mss toch nog even geduld hebben? Ik verstuur regelmatig pakjes naar het buitenland en sommigen zitten al wat langer onderweg.

    Een 'tracking' code krijg je alleen maar als je pakjes 'aangetekend' verstuurd, en dat kost nog eens meer!

    Enne ..klacht indienen bij de post is onbegonnen werk, ik heb dat ook eens gedaan en pas 2 maanden later kreeg ik het antwoord...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor wel vaker belgjes klagen over de post (die dan niet aankomt). Heel erg vervelend, je zou haast niet meer durven bestellen en verzenden... Want inderdaad, het komt niet goedkoop die post tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nathalie8/11/09

    Dat is wel erg vervelend voor je.
    Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de post hier (ook België). Soms duurt het wel wat langer, maar ik krijg altijd wel wat ik hoor te krijgen. Ik koop ook vaker dingen uit andere landen (NL, Frankrijk, Duitsland, UK en zelfs uit hong kong (strawberrynet)) en tot nu toe ging dat altijd goed - klopt af op hout! En ook als ik zelf iets verstuurde kwam dit steeds aan. Dus mssn is het iets plaatselijks ofzo? Dat er in jou buurt een "lui" of "stelend" postkantoor is? Wel zeker een klacht indienen hoor, zo komen ze uiteindelijk uit op van die stelende personeelsleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Nathalie: ik ben zelf ook vrij zeker dat het een kink in de kabel in de buurt moet zijn want vroeger toen ik en Gent studeerde en ik daar dingen verzond had ik geen enkel probleem. ( wel met dingen krijgen thuis, maar niet met verzenden vanuit Gent).

    @ Kim: binnen België krijg je sowieso een tracking code hé? Want ik heb steeds 'gewoon' betaald en toen kreeg ik dat. Ik hoop dat de zeepjes alsnog aankomen, maar ik vrees ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Man de post dat is dikke schijterij! Ik heb ook al vaak dingen niet aangekregen... en oh wee als ik iets bestel uit amerika ik heb bijna altijd de invoerkosten aan mijn broek. Toevallig of niet, het blijft stom ;-)! Ik zou de klacht toch overwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Steffi: dat is een van de redenen waarom ik ook haast nooit online bestel. Ik vrees altijd voor mijn centjes. Binnenkort miss toch eens bestellen bij Boozyshop, ik vind Nederlandse webshops nog iets makkelijker omdat je minder last hebt van een taalbarriere om het uit te leggen als er iets fout loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik haat dat ook, als de post je pakketjes & tijdschriften kwijtraakt, maar wat kan je er aan doen??
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. DAt is echt balen seg!
    Heb ook ooit gemaakt toen Ik nog in my eigen land woonde!
    Berichten van buitenland ontvang Ik niet :( Ze dachten dat er dollar/geld ofzo in de bericht. Ik heb naar de post kantoor in my eigenland klacht indiennen maar ja...de post kantoor niks aandoen.

    Echt....echt niet leuk! Vervelend!
    Ik hoop dat niet meer gebeuren bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Dhini: ik hoop het ook. Blijkbaar is de post in alle landen zowat hetzelfde ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend! Ik bestel wel eens via bol.com en dat krijg ik altijd wel gewoon. Ik vind het echt zonde van die producten dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Saskia8/11/09

    In 2002 is mijn mama gestorven. Geloof je dat de post er toen zelfs in slaagde om een gedeelte van de doodsbrieven kwijt te geraken. Sommige familieleden zoals nonkels en tantes hebben tot op heden nooit een doodsbrief ontvangen. God weet waar die ergens liggen. We hebben iedereen gelukkig wel telefonisch de datum en plaats van begrafenis laten weten. Ze wisten dat al wel, maar voor de zekerheid, hé. Tja, de post is zoals met de trein reizen. Dat is soms ook een beetje lijden. Maaike, wat bedoel je precies met die zelfzekerheid die je krijgt als je duurdere make up spulletjes gebruikt? Het maakt me nieuwsgierig wat je dan voelt :)

    Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem9/11/09

    ik betaalde eens 12 euro meer om iets vroeger te laten aankomen (had het nodig), en dan belden ze niet voor, zodat ik niet thuis was, maar wel erna voor een nieuwe datum :| ik laat nooit meer iets vroeger brengen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is zo vervelend, de laatste tijd is de post hier in nederland ook zo langzaam! Ik had laatst een pakje verstuurd en dat kwam pas na 2 weken aan gewoon in NL. Het was zogenaamd kwijt geraakt en de post deed er niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vervelend zeg!

    En een tip voor het inpakken voor de volgenden keer: pak het eerst in, in iets moois zoals jij dat wilt.

    Pak het daarna nog in met een lelijke verpakking, zo ziet de postbode niet wat het is, maar degene die het krijgt ziet wel nog een mooie verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.