zondag 6 december 2009

Kwaad op de post!! part 2


Een tijd geleden liet ik jullie al weten dat een pakje dat ik verzonden had naar Nederland boordevol zelfgemaakte zeepjes voor medezepers verloren was gegaan en dat ik echt kwaad was.

Na anderhalve maand was het pakje eindelijk op bestemming ( en zeggen dat het maar om een buurland gaat seg!).

Maar nu moest ik zelf ook nog een pakje ontvangen met zeepjes, en guess what. Nu alweer een maand later heeft de verzender zijn pakje terug gekregen met de nota dat de bestemmeling ( ik dus) zijn pakje niet is komen afhalen!

Dat terwijl ik geen enkel briefje in de bus heb gekregen dat er een pakje op mij lag te wachten in het postkantoor.

Wat moet ik nu doen? Nog eens verzending betalen? Dan ben ik al 20 euro kwijt puur om en pakje tot bij mij te laten komen, dat bijna meer dan de waarde van de zeepjes die erin zitten. Grrr!

Het ligt overduidelijk aan het postkantoor en de postbodes hier in mijn buurt, want het gebeurd met pakjes die van overal komen, de schakel die fouten maakt ligt dus in mijn buurt. ( Ja HAALTERT of AALST het gaat over jullie!) Want toen ik nog pakjes vanuit Gent verstuurde gebeurde dit niet.

Helaas heeft klagen geen enkele zin, De Post is zo'n typisch bedrijf dat doet alsof alles op wieltjes loopt als er grove nalatigheden zijn.

Eén ding is zeker: als ze willen blijven bestaan zullen ze dringend wat aan de kwaliteit van hun service moeten doen.

Ik zal voortaan twee keer nadenken voor ik iets verzend en een andere mogelijkheid proberen zoeken. Want de prijs die ik nu heb moeten betalen om iets anderhalve maand later af te leveren vind ik schandalig, het is niet buiten Europa hé!

17 opmerkingen:

  1. Je zou haast goedkoper uit zijn als je het gaat brengen naar die mensen of gaat ophalen :s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem6/12/09

    Je hebt mss het ongeluk een postbode te hebben die z'n werk kotsbeu is en de mensen hun brieven, pakjes, enz...achterhoud? Zoals die postode die betrapt is omdat zijn garage VOLGEPROPT lag met gerief van post die hij eigenlijk moest bezorgen? (remember, in 't nieuws geweest tijd geleden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohja, die 'anoniem' was ikke...te vlug op 't knopje geduwd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad schandalig! Pakketpost is al zo duur en dan gebeurd er ook nog eens zoiets. Omdat het eigenlijk nalatigheid van hun kant is, kan dat pakje dat voor jou bedoeld is niet opnieuw gratis verzonden worden? Of heb je dat al geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Saskia6/12/09

    Ik hou ook altijd mijn hart vast als ik een pakje verwacht. Ik ben zo bang dat het mis zal gaan. Weet je wat het is? De Post zou dringend wat concurrentie moeten krijgen, dan moeten ze wel goed werk leveren om te kunnen blijven bestaan.

    Sassie^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé dit verhaal komt me bekend voor! Ik heb ook bij (inmiddels) twee pakketjes gehad dat ze bij het postkantoor op mij lagen te wachten zonder dat ik daar bericht van had gekregen. Hierover heb ik ook een heel verhaal op mijn blog gezet, omdat ik hierdoor bijna (meer geluk dan jij) mijn China Glaze Fortune Teller nagellak was misgelopen... Maar goed, inmiddels heb ik online een klacht ingediend bij de TNT (Nederlands postbedrijf) en het zou worden doorgegeven aan betreffende manager, bla bla bla. Nou ik ben erg benieuwd hoe mijn volgende pakket wordt afgehandeld! Dat klagen toch maar zin mag hebben. Voor de prijzen die ze hanteren voor de postverzending e.d., vind ik dat ze wel eens betere service mogen verlenen. Pff, ik snap je frustratie en boosheid wel. Dat de service toch maar een keer mag verbeteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb onlangs een bestelling gedaan bij abercrombie, ze zeiden 50 euro verzendingskosten. Nu bellen ze aan om het pakje af te leveren, moet ik nog eens zo'n 100 euro betalen. Echt schandalig die postbedrijven...

    Ella x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Ella: WAAAT?!! Dat is nog veeel erger! OMG wat heb je gedaan? Iki kan dat geld daar niet zomaar leggen ...

    @ Everyone: ik heb geprobeerd klacht in te dienen maar de Belgische post verwijt de Nederlandse TNT en vice versa .. Niemand voelt zich aangesproken ... + je moet bellen tijdens kantooruren ( mailen kan niet voor internationale zendingen) en dan zit ikzelf ook op school dusjah ... GRMBL. Moet inderdaad dringend concurrentie komen en controle op lazy postbodes.. Het enige dat we kunnen doen is erover bloggen, en hopen dat je op een dag als je 'post' googled niets anders dan negatiefs ziet, dan moeten ze maar veranderen. *zucht* ik hou mijn hart vast voor mijn bestelling van de Hekserij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, ik had niet veel keuze, want ze waren daar al met mijn bestelling, gelukkig heeft mijn moeder dat kunnen betalen, maar ik vind gewoon dat ze het even op voorhand moeten zeggen, zodat je niet voor verrassingen staat. En ik vond het ook overdreven veel geld, ik vond die 50 euro al veel.
    Maarja, die gevaren heb je als je online koopt...

    Ella x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem7/12/09

    Oh zo vervelend Maaike! Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met de post!

    @Ella, bij Abercrombie heb ik dat ook al gehad, maar dat zijn douanekosten he, daar kan de post niets aan doen ;) dat komt vooral omdat je een tamelijk hoog bedrag besteld en er komt daar een supergroot percentage op dan..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem7/12/09

    oei oei bestelT :)
    en heb dat ook al bij Everyday Minerals gehad dat ik extra douanekosten moest betalen, is gewoon ongeluk, meestal moet ik niets betalen bij verzendingen uit Amerika..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Astrid: OEPS! Ach, iedereen maakt wel eens een DT fout :) niet erg, al goed dat je het zelf zag. Kan niemand er meer lullig over doen :) EN inderdaad: vanuit Gent heb ik ook nooit problemen gehad, enkel hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem7/12/09

    hahah ja ik haat eigenlijk dt-fouten en ik vind het dan zo erg als ik er zelf nog maak :p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is echt vervelend! Echt niet leuk!
    Hoop dat er oplossing is

    BeantwoordenVerwijderen
  15. TNT hier in NL is niet veel beter. Schandalig die service en dan nog zoveel geld ervoor vragen. Vorige week is er voor mij ook een poststuk verloren gegaan. Had ik het maar geregistreerd moeten laten versturen a 7 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog enkele jaartjes geduld, dan heeft de post geen alleenheerschappij meer :) dan komen ook alle privébedrijven in het spel, waardoor het dan pas interessant wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Elien: dat is nu eens goed nieuws, ze zullen het klappen van de zweep snel gaan voelen

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.