donderdag 21 januari 2010

Beautymeet


Op 20 februari wordt in Gent een beautymeet georganiseerd voor verschillende beautyblogsters en trouwe lezers. Interesse? Check dan zeker facebook onder de noemer 'Beautymeeting' of contacteer Astrid, zie sidebar

Natuurlijk gaat daar heel wat gewinkeld worden en ik ben alvast aan het nadenken over wat ik wel en niet ga kopen.

Ik wil niet te veel geld uitgeven. En strikt genomen heb ik niets meer nodig. Maar naar een beautymeet gaan zonder wat te kopen is toch ook wel zonde. Vandaar dus even enkele hersenspinsels.

Dit is een tip voor iedereen dames: maak een lijstje in je hoofd van de do's en dont's voor je gaat shoppen. Dat voorkomt veel miskopen en een plots verdwenen briefje van vijftig.

1. MAC Gent zal tegen dan open zijn en mijn favo blush van The Body Shop heeft z'n bodem bereikt. Er zit best nog veel in, maar een blush is dus iets wat mijn stash het meeste kan gebruiken. Ik wil een neutrale kleur dat een natural kleurtje op mijn wangen tovert. Dit ga ik sowieso kopen die dag.

2. Ik ben helemaal verliefd op de lentecollectie van Clarins (Cotton Flower Collection) en zou er heel graag wat van hebben, maar als ik even rationeel ga denken besef ik dat ik al euh .. Een vijftigtal kleuren oogschaduw heb. Terwijl ik niet eens zo vaak oogschaduw gebruik. Dan begin ik toch wat te twijfelen, zeker omdat het palletje 35 euro zal kosten en dan ben ik ook nog crushed op de lipstick van 23 euro. Ik hoop stiekem dat het in real life zo lelijk gaat zijn dat ik automatisch niet meer voor de keuze gesteld moet worden.


De kleuren van het pallet zoals hier afgebeeld stemmen perfect overeen met de kleuren die ik zou moeten dragen volgens mijn kleurtype, vandaar dat ik dus lichtjes hyper werd als ik zag dat ze allemaal in één mooi doosje van een prestige merk met bijpassende eyeliner te verkrijgen waren.
En de lipstick lijkt zo 'nude with a touch' waar ik voor het moment zo verzot op ben.
Maar ik weet nu al dat ik deze zomer enkele grote uitgaven zal hebben, dus wil ik ook wel wat vooruit kijken. Met grote uitgaven bedoel ik redelijk groot, het soort groot waar een euro of 50 meer of minder niet meteen het verschil zal maken. Maar toch lijkt het me niet goed om zulke dingen te kopen als ik weet dat ik het geld misschien de maand nadien hard nodig heb. Ik weet niet eens zeker of ik een vakantiebaan heb deze zomer.
Ik denk dat ik het zal laten afhangen van mijn schoolresultaten.


Wat denken jullie?

Wat zouden jullie in mijn plek doen?

Stiekem hoop ik dat jullie gaan zeggen ' Ach meid verwen jezelf.' maar ik zou liefst eerlijke meningen willen horen.

Als ik deze aankopen doe is het daarna sowieso creatief omspringen met mijn budget.

21 opmerkingen:

  1. Sariitha21/1/10

    Ik zou die oogschaduw zowiezo niet kopen. I know het ziet er allemaal heel mooi uit enz, maar toch denk aan je grote uitgaven. Je zal jezelf vervloeken en die oogschaduw als je merkt dat je mss juist niet toekomt of als je merkt dat je het moeilijk zal hebben om te sparen.

    Je zal dezelfde kleurtjes nog wel ergens anders tegenkomen voor een betere prijs, im sure!

    Je zal het niet graag horen :p maar DONT DO IT :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Melissa21/1/10

    Ik ben akkoord met de mening van Sarittha. Wanneer ik iets zie, moet ik het ook altijd hebben. Dan koop ik het, kom ik thuis en besef ik dat ik al min of meer dezelfde kleur ergens anders heb zitten.

    Heb ondertussen zo veel make up gekocht dat ik eeuwen nodig ga hebben om het op te maken!

    Dus ik zou ook zeggen: NIET DOEN!

    Spaar je geld voor zaken die je echt nog niet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chrissie21/1/10

    Ben het helemaal met de twee voorgaande dames eens. Ik ken het, je ziet iets en op 't moment ben je er helemaal van overuigd dat 't prachtig is, dat 't zo'n mooie aankoop zal zijn, en dan is 't ook nog een LE en dan is nu de enige kans...etc etc. En naderhand (in de meeste gevallen) belandt het in m'n make-up kastje, en gebruik ik 't een aantal keren en daar blijft 't bij. Ik gebruik nu eenmaal bijna geen oogschaduw, en ondanks de aankoop van zulk een aantal prachtige oogschaduws, is er toch geen verandering gekomen in die gewoonte. En tegelijkertijd zo'n knagend gevoel van 'oh, oh, dat had ik niet moeten kopen'. Als het een product is dat je elke dag gebruikt (zoals blush bv) dan is zo'n uitgave minder erg, maar als je bijna nooit oogschaduw gebruikt... :)
    Ik moet zeggen: ik vind je wel erg verstandig, dat je er ook echt over nadenkt vóór de aankoop. Bij mij bestaat die twijfel op zo'n moment niet, meestal komt die pas achteraf. :-( Wat mij meestal helpt is te denken aan 'there will always be beautiful things'. Ik weet niet meer precies waar dat gezegde vandaan komt (misschien uit shopaholic ofzo haha), maar het punt is: er zullen altijd mooie nieuwe LE's komen, en mooie nieuwe oogschaduws. Met LE's willen ze je laten denken 'dit is je enige kans! koop 't nu!' maar feitelijk is dat niet zo: er zullen oneindig nieuwe LE's uitkomen, en zulk een mooie combinatie kleurtjes die perfect bij jou lijken te passen, zul je over een jaartje ook weer ergens terugvinden. Als je daaraan denkt haalt dat ook een beetje die 'druk' van je af om dat perse te willen kopen.
    Nuja, je hebt gelukkig nog een maandje om erover na te denken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Cherise: Die uitspraak moet ik ergens in mijn portemonnee ofzo plakken! Jullie hebben eigenlijk wel gelijk :) Ik zal de oogschaduw maar laten voor wat het is en een mooi pallet kopen als mijn stash wat gekrompen is. Hoewel ik hem doodgraag wil, maar je kan niets alles hebben in het leven ( spijtig dat ik en m'n vriend niet meedoen aan valentijn :p). Maar de lipstick is nog steeds in de running! Dat gebruik ik veel meer en als ik kijk naar mijn lipstick van Chanel: nog geen dag spijt van gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig,
    Ik ga eens kijken naar de facebookpagina =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nathalie21/1/10

    Ik zou zeggen: verwen jezelf met een mooie blush van MAC maar laat dat palettje liggen. In mijn ogen is het niet zo super bijzonder en denk ik dat je veel meer bent met een 88 palet of zelfs 2 voor dat geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sariitha21/1/10

    Ja de lipstick is zekers te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha =D dat duurt nog een maand en jij bent nu al aan het kiezen wat je gaat kopen. Bij mij gaat dat gwn 's morgens zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè shit, ook ik ga je teleurstellen :P Ik zou inderdaad voor de blush gaan, omdat je die 'nodig' hebt. Je vindt later heus nog wel zo'n mooi palette!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oja, trouwens vetlieve reactie van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die kleurtjes zien er inderdaad mooi uit :P

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ester (s)21/1/10

    maar altijd als ik zo een lijstje maak dan zoek ik maar dan kan ik het nooit vinden dus voor mij werkt het niet maar ik vind het wel een mooi paletje! liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. kyvina21/1/10

    Waaw, kzou je goeie raad willen geven, maar dat hebben er precies al enkelen gedaan voor me :p. Nja, beperk je aankopen tot hetgeen je NODIG hebt, dus koop ook enkel de lipstick als je al geen 15 lipsticks en 35 glossjes hebt...Make-up gaat niet eeuwig mee, dat heb ik uit goeie bron ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Kyvina: Uit goeie bron :p LOL Ik denk dat ik het gewoon bij de blush hou. Want ik ben lekker stout ( of slim, te zien hoe je het bekijkt) geweest en heb mezelf op twee lipsticks van Catrice getrakteerd in totaal amper 6 euro. Tada! Probleem opgelost! Bedankt hé meiden :) Ik heb soms iemand nodig de me even een halt toeroept. (En die niet m'n vriend is want ams hij iets zegt wordt ik pissed :p Hij weet niets van make-upjes )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou eigenlijk zeggen verwen je zelf!! Af en toe mag het best!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh een beautymeet in mijn stad! Zou ik ook mogen meekomen?:) Ik vind helaas niks op facebook :(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Hanne: stuur een mailtje naar Honestbeauty en ik geef je alle gegevens van de beautymeet door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Verstandig om er zo van te voren over na te denken.

    Je kan ook afspreken dat je in ieder geval die blush koopt en dat je (bijvoorbeeld) 1 dingetje er nog bij mag kopen wat je op de dag zelf uitkiest. Dus een limiet stellen. Of een bedrag als limiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Shaantje_x327/1/10

    Hoi ik ga ook mee maar ik weet bij god niet wat ik zal kopen, ben nl. nog niet echt weest shoppen in Gent (shame on me...) maar ik denk dat ik zal smelten voor de kwasten van MAC... Ik zal allesinds geen onnodige producten kopen zoals ik nu al doe int Kruidvat haha :-P
    als je benieuwd bent:
    http://shaantje.wordpress.com :)

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.