vrijdag 6 mei 2011

Honestbeauty op bezoek bij Kaat Tilley - Trouwjurk inspiratie

Al van kindsbeen af ben ik zeer geïnteresseerd in de ontwerpen van Kaat Tilley. ( lees: ik was verzot op de communiekleedjes van haar hand)

Ondertussen ben ik wel wat te groot te oud geworden voor communiekleedjes maar dat neemt niet weg dat ik haar ontwerpen nog steeds boeiend vind.

Een tijd geleden trok ik met m'n mama naar haar voorstelling van de voorjaarscollectie bij haar thuis en meteen ging ik natuurlijk ook aan het snuffelen tussen de bruidskledij.

Hieronder enkele sfeerbeelden:






Qua trouwkledij vond ik niet echt m'n gading. Het was allemaal heel mooi, maar niet bepaald wat ik mezelf zie dragen op m'n huwelijksdag. Er zaten vooral veel kleedjes bij die ik in een andere kleur zou dragen voor naar een gewoon feest, maar niet voor een trouw. En andere kleedjes waren dan weer te kunstzinnig, heel mooi om naar te kijken, maar niet om echt te dragen.

Recht van de catwalk dus.

Ik merkte ook dat het clientèle over het algemeen ook pakken ouder was dan ik. Je kent het wel, van die vrouwen die al voor de derde keer trouwen en iets zoeken dat compleet anders is dan hun vorige trouwjurken ofzo.

Waarschijnlijk hebben deze oudere dames ook een groter budget voor handen, want voor een creatie van Kaat Tilley voor je trouwdag ben je toch al snel 3000 euro kwijt. *slik*

Eerlijk gezegd vind ik zelf 1500 euro al enorm veel geld voor een kledingstuk dat je maar één dag in je leven zal dragen.

Ik denk er serieus over om m'n trouwkleed zelf low budget te houden maar het te pimpen met dure accesoires die ik levenslang kan blijven gebruiken.

Zoals de juwelen van Kaat Tilley bijvoorbeeld. Toch iets betaalbaarder en enorm mooi.

Wat is jullie mening daarover?


7 opmerkingen:

  1. Altijd moeilijk hé, ofwel let je wat op de prijs, ofwel denk je van: ik doe het maar één keer, dus we gaan er volledig voor...
    Ik had al een tijdje het idee dat ik een jurk van linea raffaeli ging kiezen, ergens rond de 1.500 euro, maar ik ben uiteindelijk met ééntje van Ian Stuart naar huis gegaan, ongeveer het dubbele qua prijs, met dank aan de papa en de mama.
    Ik zou zeggen, let een beetje op de prijs, maar kies vooral wat je graag ziet, want het is jouw dag uiteindelijk :D
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De 'huwelijksbusiness' is een echte business geworden. Van alle kanten wordt er geprofiteerd om zoveel mogelijk en vaak te duur aan de man (of vaker aan de vrouw) te brengen. En dat vind ik jammer. Als visagiste heb ik voor mijn bruidjes schappelijke prijzen, alles is op zo'n een dag nu eenmaal ontzettend belangrijk en alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn maar ik vind niet dat je als leverancier ervan moet profiteren. Tenslotte beschikt niet iedereen over hetzelfde budget en heeft wel elk koppel recht op 'hun mooiste dag'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er waarschijnlijk direct het duurste kleed uit kiezen (niet met opzet haha!), dus ik hoop dat je iets moois en betaalbaars vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Two words : Vera Wang, mijn absolute droomjurk en très expensive ! Hmm, ik zwijmel alweer weg...

    Ik begrijp wel je redenering om liever dure accesoires te kopen, daar heb je inderdaad een leven lang plezier van ! Ik hoop dat je je droomjurk vindt en matching accesoires ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Peggy: Inderdaad! Mooi gezegd!

    @Valley: OMG Vera Wang ja ^^ LOVE!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er ook al vaak aan gedacht van een low budget trouwjurk te nemen en die dan met echt dure accessoires op te smukken bvb designer schoenen :) Mooie juwelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. k vind het een goed idee om je trouwjurk simpel en 'goedkoop' te houden en te gaan voor duurdere accesoires!

    Daar heb je veel meer en langer plezier aan

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.