maandag 27 juni 2011

BB Cream

BB Cream is één van de meest gehypte producten van het moment.


BB cream is een afkorting voor 'Blemish Balm Cream'. Dat is een crème die in Duitsland gebruikt werd voor patiënten die een laseroperatie hadden ondergaan. De crème verzorgde de huid, zodat ze zo snel mogelijk genas, en ondertussen was het ook een soort fond de teint die de roodheid en de littekens verstopte.


Niet veel later werd de crème door Aziatische vrouwen ontdekt en werd het ad random gebruikt zonder dat er een operatie aan te pas kwam. Vaak heb je wondjes van acné, en deze balsem zou ervoor zorgen dat het litteken zo beperkt mogelijk blijft terwijl je toch een laagje make-up op hebt om het te verdoezelen.


Dankzij de BBCreamShop heb ik de kans gekregen een BB Cream uit te testen.


Ik koos voor de Skin 79 Diamond Prestige BB Cream.








Ik wil er voorlopig nog niet te veel over schrijven, omdat je een product toch minstens een maand moet gebruiken om het echte effect op de huid te kunnen zien. Een uitgebreide review volgt dus nog.


Ik kan alvast zeggen dat de verpakking echt leuk is. Het is een heel stevige pompflacon met zilveren pompje. De kern is lichtparelmoerroze en daarrond zit dan nog een doorzichtig stevig plastic, dat geeft (vind ik toch) een classy effect.








Het woord 'Diamond' staat niet voor niets in de naam van het product.


Wanneer we de ingrediëntenlijst checken treffen we volgende dingen aan:


Diamantpoeder, Amethystpoeder, parelpoeder, koraalpoeder; toermalijn, goud (!), ..

Verder bevat het goedje vrij veel titanium dioxide, dat is een ingrediënt dat gebruikt wordt als zonnebescherming. Deze variant van BB Cream heeft een SPF van 25.

In deze crème tref je ook vrij veel emolienten aan. Dat zijn bestanddelen die zorgen dat een crème zacht en luxueus aanvoelt.


Prijs 17,75 euro

9 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een BB cream, gekocht op ebay ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben alvast heel benieuwd naar je review! De verpakking ziet er zeker stylish uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice! Deze BB Cream geeft dan vast en zeker ook een glanzende finish?

    Ik heb net bij BB Cream Shop de Red Bean variant van Skin Food besteld. Ben benieuwd wanneer hij aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Charlotte: ondanks de ingrediënten eigenlijk niet, hij is vrij mat. Daar ben ik wel blij om :) anders krijg je al snel zo'n 'vette' look

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elien27/6/11

    ik wil 'm ook uittesten!!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben echt benieuwd ! Heb het zelf nog niet geprobeerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook wel benieuwd naar de BB creams! Binnenkort maar is eentje bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd naar een swatch en je review

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.