donderdag 4 augustus 2011

Parfum van Galimard

In Eze bezocht ik met mijn vrienden de parfumerie Galimard en het bijhorende museum.



De gids was echt prettig gestoord. We liepen voorbij vitrines met antieke parfumflesjes, zegt ze doodserieus ' Dit is eigenlijk oude rommel in een vitrine om de toeristen bezig te houden. Als je van jezelf vindt dat je een klassieke toerist bent raad ik je ten zeerste aan van dit kastje een foto te maken.'

Na het museumbezoek liet ze ons uitgebreid snuffelen aan allerlei geurtjes die 'de neus' van Galimard de laatste tijd zoals bedacht had.


Waar zijn die handjes?


Wat wel grappig was: de gids vertikte het de parfums op een stukje karton te spuiten zoals ze dat in de meeste winkels wel doen.

Ze vindt dat het misleiding van je neus is. Een mens is geen stukje karton, we hebben elk onze eigen lichaamsgeur, die een invloed heeft op de uiting van het parfum. Zo kan je een bepaald parfum bij een vriendin heerlijk vinden, het zelf kopen en het niet zo denderend vinden bij jezelf. Vandaar ook dat we allemaal onze armen moesten aanbieden.

Grappig hé?

Onze gids had ook meteen door dat we elk een heel eigen idee hadden van een lekker geurtje, zo had ze meteen door dat ze de ene bloemetjesgeuren moest aanbieden en dat ze mij vooral kon verleiden met geuren van 'voedsel'.

De parfums van Galimard zijn ook volgens de traditionele wijze verpakt. Alle parfums in eenzelfde doosje en flesje, waarbij enkel het etiket de inhoud prijsgeeft.

Het flesje is volgens de gids toch ' dikke bullshit' aangezien je er ten eerste veel geld moet voor neertellen zonder dat je het beseft, en ten tweede is het geen goed idee je parfumflesje ten toon te stellen zoals je met een mooi beeldje zou doen, want parfum gaat stuk in zonlicht.



De doosjes stralen een sobere luxe uit vind ik.

Spierwit stevig karton met een gouden opdruk.



Schattig verpakt met een organza zakje.



Het flesje zelf is door het traditionele etiket ietwat ' antiek en kitsch' en straalt een hele boudoirsfeer uit.



En alsof het geheel nog niet kitsch genoeg is heb ik mijn parfum nog laten pimpen met glitters.

Al die etiketten worden er trouwens nog met de hand op geplakt ( hebben we live zien gebeuren).

De geur ' Canaïca' die ik uitkoos is een winterse warme geur met toetsen van chocolade, vanille en kaneel.

Vrij zwaar wel, maar ik ben dan ook van plan hem op de koudste dagen te gebruiken.


Prijs: 36 euro voor 100 ml eau de parfum ( de eau de toilette is goedkoper).


6 opmerkingen:

  1. Anoniem4/8/11

    Spijtig dat we niet online even aan het flesje kunnen snuffelen ! :) Klinkt heerlijk in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt een lekker geurtje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja he! Ik vind dat bij kookprogramma's op tv ook zo jammer dat je het niet kan ruiken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veroniek6/8/11

    leuk verslagje! Klinkt als een fijn winters parfum. En wat een aantrekkelijke prijs!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.