donderdag 8 september 2011

Garnier goes BB!

Je leest het goed.Garnier breidt het gamma uit met een BB cream!



Na mijn testronde van de BB cream van Skin79 was ik niet zo lovend over deze soort crèmes, maar nu ik deze van Garnier in handen heb moet ik toegeven dat deze BB cream opvallend beter is dan wat ik eerder had geprobeerd.

Ok. Ik ben nog altijd sceptisch tegenover het 'mirakel' dat dit voor de huid zou moeten zijn, maar het valt me al meteen op dat dit wel degelijk meer is dan een zonnebrandcrème met een tintje eraan toegevoegd.


Mij lijkt dit een heel kwaliteitsvolle dagcrème die naast hydratatie ook nog andere extra's heeft.

De kleur van de crème zorgt voor een egaler effect. Een beetje zoals een lichtgewicht foundation.

Naast een egale teint krijg je ook een soort 'éclat' die iedereen wel kan gebruiken met deze druilerige dagen.
En voor moest de zon er per ongeluk toch eens doorkomen krijg je ook nog een zonnebescherming van factor 15 erbovenop, kwestie van toekomstige rimpeltjes door zonneschade even de middenvinger op te steken.



De textuur is alvast veel lichter dan ik had verwacht en smeert vlot uit.

Je hebt ook geen witte aanslag zoals bij traditionele formules met een beschermingsfactor gebaseerd op zinkoxide.


De kleur is ook veel meer naturel dan andere BB creams. Een logisch gevolg van het feit dat dit dan ook de eerste BB cream is geproduceerd voor de westerse markt en dus aangepast aan de huidskleur van westerse vrouwen.

Deze speciale dagcrème kost je ongeveer 9,99 euro ( adviesprijs) en is vanaf september 2011 verkrijgbaar in de winkels.


9 opmerkingen:

  1. Lijkt me een fijn product. Het is ook wel positief dat er nu bb creams te verkrijgen zijn in iets donkerdere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/9/11

    hm. Ik wilde 'm eerst waarschijnlijk niet gaan kopen maar ijzer oxide is wel een erg goede zonnefactor. Ik ga als 'ie uitkomt toch maar eens kijken :p is het een flesje van 30 ml of 50ml?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt. Moet hem nog wat meer testen, vond hem ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze wil ik ook toch ook wel eens proberen! Nog even wachten tot 24 september (= einde no-buy periode) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ anoniem: er zit 50 ml in. ( gelukkig maar, komt veel goedkoper uit :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben hier wel benieuwd naar, als ik hem zie pak ik hem mee :d

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben erook erg benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.