zaterdag 10 september 2011

Liz Earle - Daily Eye Repair

OK. Ik beken. Ik ben niet zo'n trouwe gebruiker van oogcrèmes.

Geen idee waarom eigenlijk. Ben ik gewoon een beetje lui?

Nochtans is een oogcrème net één van de meest belangrijke items in de beautycase. Want waaraan herken je de leeftijd van mensen? Voor mij zijn dat drie dingen: de ogen, de handen en het haar.

Ogen met kraaienpootjes, handen met pigmentvlekken en grijs haar. De drie tekenen dat je een bepaalde leeftijd voorbij bent.

Om de kraaienpootjes te vermijden is het vooral belangrijk om te zorgen dat de huid rond je ogen soepel blijft en dat je schade door de zon probeert te voorkomen.

Met andere woorden: een goeie hydraterende crème met een zonnebeschermingsfactor is een must.

Sinds deze zomer gebruik ik de 'Daily Eye Repair' van Liz Earle.



Ik ben er best tevreden over, het is niet te vettig en hydrateert zoals je zou verwachten. Daarnaast heeft hij ook nog een lichte zonnebescherming, ideaal voor dagelijks gebruik.



Of ik nu minder rimpels ga krijgen in de toekomst door preventief te smeren zal eeuwig en altijd een mysterie blijven, maar schade zal ik er zeker niet door oplopen.

Daarnaast is het ook leuk om je ogen 's ochtends eens goed te masseren om wakker te worden.

De crème belooft ook om donkere kringen te camoufleren, maar dat vind ik maar een twijfelachtige claim. Ik zie niet echt verschil en je hebt wel nog een concealer nodig.

Anyhow, wel een leuk hebbedingetje, en door de kleine tube handig om mee te nemen.

Je hebt er ook absoluut niet veel van nodig, de hoeveelheid hieronder is voldoende voor beide ogen.







4 opmerkingen:

  1. Dit merk kende ik nog niet, is het gewoon ook bij de parfumerie of zo verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook best lui met oogcrèmes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Petra: Het is een Engels merk en is in België enkel online te verkrijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem18/9/11

    Hey, ik heb heel veel kraaiepootjes en ben er pas 23 ;):p

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.