vrijdag 21 oktober 2011

Beauty Behind The Scenes

Afgelopen dinsdag was er een geweldige bloggersavond vol nieuwtjes over Olaz en Max Factor.


Na een voortreffelijke walking diner en presentaties van wat komen zou werden we ook letterlijk ondergedompeld in de producten die je vanaf november in de supermarkten zal kunnen aantreffen.

Eerste stophalte. Olaz. Bij het binnenstappen van de ruimte leek het wel een echte beautyhemel. Een volledig wit-zwarte ruimte met kaarsjes, bloemetjes en voor iedereen een schaaltje met heerlijk producten en benodigdheden.



Check het nieuwe gezicht van Olaz voor Vlaanderen. Go Fransesca van Tielen!

Er was wel even een 'stressmoment' voor velen. We werden gevraagd geen of heel lichte make-up te dragen. Natuurlijk ( deuh, we zijn beautybloggers) hadden we ons WEL opgemaakt.

Wat we niet wisten was dat we ons compleet zouden blootgeven aan elkaar.

We zouden onszelf een grondige facial geven met de 'Total effects' lijn van Olaz, startend met het ontsminken.

Voordeel: we zaten allemaal samen in hetzelfde schuitje, dus zo'n ramp was het nu ook weer niet.




Het Total Effects gamma van Olaz - reviews soon

Nadat we een volledig verzorgd gezicht hadden gingen we over naar een workshop met de MUA voor Belgiƫ van Max Factor, Alex Valverde.

Klinkt je misschien niet meteen bekend in de oren, maar als je weet dat deze man de make-up voor de catwalks van onder andere Ann Demeulemeester, Hugo Boss, Dries van Noten, Nina Ricci ... verzorgde dan weet je dat je in goede handen bent.

Mister Alex legde stap voor stap uit hoe je zijn zelf bedachte ' Retro chic' look voor elkaar moet krijgen met Max Factor producten.



Het model zonder make-up


Aanbrengen van foundation, concealer en poeder.


De ogen opgemaakt met wit kohlpotlood, 'Bronze Haze' smokey eye effects en False Lash mascara
De lippen worden ( letterlijk) gekleurd met de Lipfinity lippenstiften

Starten met de lipcontouren en daarna inkleuren. Kinderspel eigenlijk.


Daarna mochten we zelf aan de slag om de look voor elkaar te krijgen.

Resultaat:


Het resultaat roept gemengde gevoelens bij me op. Ik voel me echt ongemakkelijk met felle lippen en ik ben ook niet gewoon een wit oogpotlood te gebruiken.

Verder zie ik er ook wel enorm moe uit op de foto.

Ik was de ochtend van het event naar een begrafenis geweest en de traantjes die gevloeid hebben kan je nog beetje zien aan mijn blik. ( dus wees niet te streng bij de comments please).


3 opmerkingen:

  1. Zo jammer dat ik er niet kon bij zijn! Zag er leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag er heel plezant uit ! Ben ook niet zo gek van de look eerlijk gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind vooral dat het wennen is zo rode lippen.

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.