vrijdag 18 november 2011

Review: MAC Cleanse off oil


Zoals de naam het zelf zegt is dit een reinigende olie van het merk MAC.

Ik gebruik hem als volgt:

Ik neem het flacon mee onder de douche en neem twee pompjes product, dit verdeel ik over mijn handen en dan ga ik er mijn gezicht mee wassen, met extra aandacht voor de ogen.  Ik neem mijn wimpers voorzichtig tussen twee vingers en ga de olie er zachtjes in masseren.

Je ogen niet openen want dan komt er van die olie in je ogen en zie je een poosje wazig.


Wanneer je daarna je gezicht afspoelt met lauwwarm water is alle make-up verwijderd ( afgezien van een heel klein beetje kohlpotlood als je bang bent om de olie in contact te laten komen met je ogen).

Omdat dit product een olie is krijg je zelf de meest hardnekkig waterproof make-up in een oogwenk van je gezicht. Niet schrobben en boenen, gewoon zachtjes masseren en hoppa! Clean!

Nog een groot voordeel is dat deze olie je gezicht totaal niet uitdroogt.

Aanvankelijk dacht ik dat hij misschien te vettig zou zijn, maar omdat je alles afspoelt onder de stromende kraan blijft er buiten een zacht en proper velletje niets anders achter.

Voordelen:
  • Kan zelf de ergste waterproof make-up aan.
  • Gaat extreem snel, op 10 seconden tijd krijg je de zwaarste make-up ever van je gezicht.
  • Je hoeft je huid niet aan te vallen met uitdrogende reinigers.
  • Ideaal voor luie ladies als ik, gewoon onder de douche 's avonds. 
  • Lekkere (maar niet allesoverheersende)  lavendelgeur

Nadelen:
  • Niet zo handig voor mensen die hun 's ochtends douchen.
  • Niet handig na een zwaar feestje ( dan kruipt geen kat nog onder de douche toch?)
  • Je moet zorgen dat alle olie verwijderd is anders kan je ( zeker met een gecombineerde/ vette huid) net problemen veroorzaken.
  • De prijs, 22,50 euro is niet mals.

4 opmerkingen:

  1. Nog nooit geprobeerd, maar vind 22,5€ eigenlijk toch iets te duur..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een mini hiervan, hij is best fijn! Al gebruik ik liever mijn Dermalogica Precleanse..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een mini versie en kan me helemaal herkennen in de voor- en nadelen. MAar ik blijf fan van mijn Bioderma Cleanser.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tip van hem onder de douche te gebruiken, ik knoei altijd zoveel met face washes haha x

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.