woensdag 28 december 2011

DIY: Nagellak labelen


Ik berg mijn nagellakjes op in een ladekastje (de bekende Helmer ladeblok van Ikea)


Maar dan heb ik het probleem, vooral bij de Catrice lakjes dat de doppen allemaal zwart zijn.



En als je veel lakjes hebt van Catrice is dat niet zo handig. Je moet ze dan één voor één optillen om de juiste kleur te vinden.
Dus daar heb ik iets op gevonden !

Ik geef toe het is een prutswerkje en het neemt wat tijd in beslag. Maar het resultaat mag er zijn.
Hoe ga je nu te werk?
Je neemt een wit A4-blad en zet met een passer cirkels die net iets kleiner zijn dan de zwarte dop. Je neemt een kleur nagellak en kleur het cirkeltje in. Doe dit met al je kleuren.
Als de nagellak goed droog is, ga je het A4-blad lamineren. Eenmaal gelamineerd knip je de cirkels uit. Je legt de gelakte cirkels op dubbelzijdige kleefband en je knipt er mooi rond. Het enige wat je nog moet doen is de cirkels op de doppen kleven en klaar is kees !

Handig ?

11 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! ik heb op de doppen stipjes gezet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Evelien28/12/11

    Handig! Maar ik zou ze persoonlijk gewoon op z'n kop zetten. Spaart veel werk uit :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem28/12/11

    Als je je lakjes op z'n kop zet droogt het borsteltje volgens mij uit.

    Ik zou met een plastic spateltje (reepje knippen uit een boterdoosje of zo) een likje lak op het dekseltje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem: ikzelf vind dat niet zo handig, je hebt van de heel 'sheer' lakjes en als je die op een zwart dekseltje aanbrengt zie je de kleur niet zoals ze eigenlijk is.

    @Evelien: idd, het is het beste dat het borsteltje in de lak blijft zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar zou ik laaaang mee bezig zijn :D Ben niet zo'n knutselmie! Ik heb mij 10 nagelwielen aangeschaft en daarop alles geswatcht ... Die genummerd en telkens een stickertje op de nagellak :) Maar als ik tijd zou hebben, is dit een leuke manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nathalie28/12/11

    Je kan ook gewoon etiketjes kopen (gewoon van die standaard witten voor op boeken en diepvrieszakjes enzo... Meestal zijn die rechthoekig maar soms kan je ze ook in cirkeltjesvormen kopen!).. Scheelt een hoop gedoe met passers, scharen en plakband lijkt me ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk! ik heb gewoon een drup nagellak op elke dop gedaan met een tandenstoker :d hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blog hebje. Neem ook een kijkje op mijn blog. Ik ben nnieuw op blogspot. Groetjes; x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem29/12/11

    Ik pas ook het witte plakkertjes principe toe, maar moet toegeven, dat van jou ziet er veel netter uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem30/12/11

    Lijkt me to moeilijk - doe maar een stickertje op, een klein x-je of zoiets op, en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. x Sara x30/12/11

    Super tip, ga deze zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.