donderdag 26 januari 2012

Met Honestbeauty onder de douche

Het begint een beetje traditiegetrouw te worden dat ik jullie af en toe toon met welke spulletjes ik zoal onder de douche sta.

Tegenwoordig kan je mij altijd met de twee volgende items spotten.



De Shu Uemura Cleansing Oil shampoo en een douchegel van Cake genaamd ' Gingerbread Woman'.

Laat ik beginnen bij de douchegel. Zoals de naam het zelf zegt ruikt hij superlekker naar gemberkoekjes, ofwel ' speculoze mannekes'.

De douchegel schuimt rijkelijk en droogt m'n huid niet uit ( wat ik eerlijk gezegd wel verwacht had, meestal reageer ik niet zo goed op sterk geurende producten)

Het is een HUGE fles van een halve liter. Enerzijds is dat superfijn, je hebt lekker veel en weet dat de dag dat je product op is nog laaaaang niet in zicht is. Anderzijds: je wordt de geur halverwege de fles wel een beetje beu en je krijgt zin in afwisseling.

Prijs: 9,99 euro bij Beautyqueen , maar ik kocht hem in een ' Winter Wonderful' pakket en dan is het goedkoper.




De Shu Uemura Cleansing Oil shampoo had al sinds het persbericht 100% mijn aandacht. De Essence Absolue haarolie van hetzelfde merk is mijn holy grail geworden dus deze shampoo KON niet anders dan een schot in de roos zijn  toch? Think again.

Toen ik de shampoo voor de eerste keer gebruikte was ik wel teleurgesteld, het voelde aan als een gewone shampoo, van een voedende olie merkte je helemaal niets.

Omdat de shampoo zo ' rijk en voedend' zou zijn besloot ik om geen extra haarverzorging te gebruiken. Dat was geen goed idee. Ondanks de ronkende naam is deze shampoo niet zoveel zachter of voedender voor je haar. Net als bij andere shampoos heeft mijn haar nog nood aan conditioner, een maskertje, ... Dat is dan ook compleet logisch als je de ingrediƫntenlijst bekijkt, op nummer 1 staat SLS, een goedkope reiniger die je zowat in elke supermarktshampoo vindt.

Verder op de lijst staan wel heel fancy ingrediĆ«nten zoals zuiverende fermenten, maar daar heb je niet veel aan als er zoveel SLS inzit natuurlijk.  Zeker niet omdat shampoo slechts een heel beperkte periode op je haar is, de werkzame stoffen kunnen hun werk amper doen.

Pas op, de meeste luxemerken gebruiken deze reiniger ook (  Fekkai bijvoorbeeld) , en op zich is daar niet zoveel mis mee als je ook een conditioner gebruikt, dus misschien moet Shu Uemura de lijn uitbreiden met een conditioner en een maskertje? Hoewel, dan zal het wel een dure affaire worden, de shampoo kost al 42 euro. *slik*

Mijn conclusie: betaal geen 42 euro voor 400 ml van deze shampoo maar ga voluit voor de Shu Uemura Essence Absolue. Die kost 49 euro voor slechts 150ml maar is dat geld echt wel totaal waard.

Sorry Shu, but can we still be friends?

4 opmerkingen:

  1. Anoniem26/1/12

    That is what I like about Honestbeauty: eerlijke reviews ! Leuk dat je durf te zeggen dat niet elke dure shampoo de moeite loont. De douchegel heb ik daarentegen alvast op mijn verlanglijstje gezet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je er eerlijk over bent, want 42 euro is best wel veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik deel je mening over de shu Uemura shampoo! Ben meer fan van de Essence Absolue.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga die Cake douchegel in huis halen. Ziet er heerlijk uit. Too bad for Shu Uemura...

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.