vrijdag 20 januari 2012

Review: La Roche Posay Hydraphase Intense - lichte variant

Laat ik even beginnen bij het begin. Ik heb een gecombineerde huid ( vette T-zone) waardoor ik snel last heb van puistjes en onzuiverheden. Maar anderzijds is mijn huid toch ook niet voldoende gehydrateerd ( cfr. droogtelijntjes op het voorhoofd). Dit komt om de simpele reden dat je voor een gehydrateerde huid niet alleen 'vet' nodig hebt, maar ook vocht. En van dat laatste heb ik dus te weinig.

Het is vrij moeilijk om voor een dergelijk huidtype een geschikte verzorging te vinden, want de meeste hydraterende producten bevatten ook een shitload een ingrediënten die een vette huid kan missen als de pest, zoals oliën.

Ik was dan ook serieus happy toen enkele weken geleden de Hydraphase Intense Legere in de bus viel. ( meest originele kerstkaartje ever trouwens :p)


Ik was al een tijdje geïnteresseerd in deze lijn, maar om één of andere reden heb ik nooit de daadwerkelijke stap naar de apotheker gezet. Achteraf gezien had ik dat beter wel gedaan, dan had mijn velletje pakken eerder kunnen genieten van dit topproduct.

Zoals de naam het al zegt: het is een intensief hydraterende verzorging die de vochtbalans van je huid helpt te herstellen. De ' legere' wijst op het feit dat het een lichte formule is. Geen zware crème die een vette huid net doet verstikken. Het is een bijna vloeibaar product, een fluide zeg maar.


Hij doet wat hij belooft, droogtelijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar je huid gaat niet glimmen door het product en je hebt zeker geen ' vet' gevoel.

In tegenstelling tot sommige andere dagcrèmes veroorzaakt deze geen break-outs en is hij ook geschikt voor mijn gevoelige huid. Geen roodheid, irritaties, jeuk of whatever.

Je kan het al raden: ik ben een fan! 

En alsof dat nog niet genoeg is komt het ook nog eens in een uiterst hygiënische verpakking. I love pompflacons!


Het is echt de eerste keer dat ik met mijn droge, maar toch vette huid echt 100% tevreden ben van een dagcrème. Vaak is het net niet hydraterend genoeg, of net dat tikje vet, of zitten er allergenen in zoals parfumstoffen. Nu is het gewoon perfect. Ja echt, ik neem het woord 'perfect' niet graag in de mond, want strikt genomen bestaat perfectie niet, maar toch ...   Zeker omdat er ook een variant op de markt is met UV filter. Wat moet een mens nog meer wensen toch?



Prijs: 20,75 euro voor 50 ml

3 opmerkingen:

  1. Klinkt goed ! Mijn huid kan wel wat extra hydratatie gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een dagcrème die niet gaat glimmen, steeds interessant. Ik hou het bij
    Lucrèce

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet hem nog uittesten. Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.