zaterdag 25 februari 2012

Review: L'Oréal Professionnel - Chroma Care haarverzorging

Wie z'n haar kleurt kent het probleem wel.  Je hebt je haar een maand geleden gekleurd, en het is nog te vroeg om echt al opnieuw te kleuren, maar de kleur lijkt toch niet meer wat het geweest was.

Wel. L'Oréal heeft daar nu een oplossing voor gevonden.

Een kleurbooster zeg maar.

Het werkt als een conditioner / maskertje en geeft de kleur van je haar een boost zonder het echt nog eens volwaardig te kleuren.

Je wast je haar, je maakt het handdoekdroog en daarna smeer je de gekleurde balsem in en je laat het voor 5 tot 10 minuten trekken.


Ik testte kleurnummer 34 uit, een warme kastanjekleur. Mijn bruingeverfde haren hadden hun 'glow' verloren en waren van een warmbruin naar een koelbruin geëvolueerd, daarnaast had ik ook een uitgroei van comme ça. Ideaal dus om 'Marron Chaud' op uit te testen.

De balsem zelf is karamelkleurig. Ik bracht hem aan zonder handschoenen ( stupid me, terwijl er duidelijk de verpakking staat dat je handschoenen moet aantrekken! Aarg!) en het zag er een beetje uit alsof ik een ongelukje had gehad met een zelfbruiner. Eigen schuld dikke bult, moet maar netjes het hele label lezen voor ik aan de slag ga.

Foto VOOR het gebruik van de Chroma Care haarverzorging:


Je ziet al een duidelijke uitgroei en de kleur is redelijk (very much)  dof.

Foto NA het gebruik van de Chroma Care haarverzorging ( zelfde ruimte, zelfde lichtinval, zelfde camerainstellingen, onbewerkte foto's)


Zoals je ziet heeft de kleur wel degelijk een boost gekregen. De tint van m'n haar is veel warmer en de uitgroei minder uitgesproken.
De uitgroei is wel niet weg, maar dat is ook niet wat het product belooft. 

Het is nu in elk geval goed te doen om mijn kleuring nog even uit te stellen. Dus op dat vlak ben ik heel tevreden over dit product.

Er is wel één nadeel: als je de Chroma Care net gebruikt hebt is je hoofdhuid meegekleurd. Maar na één extra wasbeurt is dat opgelost.
Vergeet zeker geen handschoenen aan te doen, want anders heb je ook gekleurde handen. 

Prijs: 17,50 euro voor een flacon waarmee je het haar ongeveer 5 keer kan behandelen ( meer of minder, afhankelijk van de lengte van je haar)

7 opmerkingen:

  1. Oh, dat is handig! Nu moet ik mijn (roodgeverfde) haar elke maand opnieuw laten kleuren, en dat is niet bepaald budgetvriendelijk.
    Kan je die gewoon bij de kapper kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij een kapper die met L'Oréal werkt ja :) of misschien bij Pro Duo? maar daar ben ik niet zeker van

      Verwijderen
  2. Mooi resultaat ! Dit kan ik zeker gebruiken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geeft wel echt een mooi resultaat :) Ik verf alleen mijn haar niet, dus ik zal het niet gebruiken haha! Wel fijne review, zeker met foto erbij zodat je echt kan zien of het effect heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan ook als booster voor je natuurlijke kleur. Als je een beetje een rode glans hebt, maar je wil die echt eens uitgesproken zien ... Je neemt geen enkel risico want het is geen echte kleuring, na 3 / 4 keer wassen zie je het al niet meer.

      Verwijderen
  4. x Sara x25/2/12

    Wow super handig eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb een blonde versie, moet hem nog uittesten. Je maakt me benieuwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.