zaterdag 14 april 2012

New in: Vichy Idéalia

Als ik vroeger aan Vichy dacht zag ik meteen een merk voor omaatjes voor mij. Redelijk neutrale potjes met toch wel duurdere, rijkere crèmes waarvoor je niet zomaar even naar de supermarkt kan hollen.

Ik herinner me vooral dat mijn mama, die voor bejaarden werkt, steeds vriendelijk verzocht werd om eens bij de apotheker te stoppen voor de dametjes hun favoriete dagcrème.

Gelukkig heeft Vichy zich ondertussen ook op de jongere markt gericht ( onder andere met de Normaderm lijn en de frisse Essentielles lijn).

Nu is ook het laatste gat in de markt gevuld. Want de prille dertigers met zorgen over veroudering waren ze on the go toch wel even overgeslaan.

Nu is dat kleine euvel ook van de baan, want ook eind 20-ers, begin 30-ers kunnen zich nu aan een potje Vichy wagen met hun nieuwe lichtgewicht anti-rimpelproduct Idéalia. 



Idéalia belooft in te werken op de drie grootste pijlers waaraan huidveroudering te zien valt: 
  • de huidtextuur, die dikker wordt als je ouder wordt.
  • de teint, die onregelmatig en vaal wordt met het ouder worden
  • rimpels, die uit het niets lijken te verschijnen en steeds dieper worden

Ik was aangenaam verrast bij de persvoorstelling van dit product.

Eerlijk: ik had me voorbereid op alweer een saai goedje, hetzelfde spul dat je ALTIJD ziet als het om anti-rimpel gaat: zware crèmes, beetje ruikend naar 'oudjes' ( ja sorry, maar anti-rimpelcrèmes ruiken meestal OF vet OF hebben een soort oma-parfum ) 

Maar dit was hier totaal niet het geval!



De de crème blijkt helemaal geen crème te zijn, maar een heel lichte textuur. 
Hij ziet er ook nog eens tof uit, lichtroze met parelmoer deeltjes die het licht reflecteren en je huid zo automatisch een gezonde glow geven. 



En de geur! Ik heb al spijt dat er geen parfumspray van bestaat. 

De geur doet sterk denken aan thee, heel zachte akkoorden, witte bloemen, wat houtachtig. 

Deze geur hebben ze bij Vichy bewust gekozen, om de link te leggen met het belangrijkste ingrediënt Kombucha, dat een extract is dat ze verkrijgen door een gistingsproces van thee. 

Daarnaast bevat Idéalia ( net als alle producten van Vichy) uiteraard het Thermale bronwater van Vichy.

Wist je trouwens dat deze crème de perfecte PH-waarde heeft voor onze huid? 5,5 alstublieft. Dat is gewoon ideaal. ( Ha! De woordspeling! ) 

Ik ga alvast gretig aan het smeren ^^ Ok, ik ben misschien nipt te jong voor dit product, maar vroeg begonnen is half gewonnen hé. 

Adviesprijs: 24,95 euro voor 50 ml 

Verkrijgbaar in twee varianten: eentje voor de normale/gemengde huid en eentje voor de droge huid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.