dinsdag 17 juli 2012

Stappenplan voor de perfecte ' summerskin' met Corine de Farme

Toen ik deze producten toegestuurd kreeg was ik meteen al enthousiast, maar door het prachtige ( ahum!) Belgische weer liet een degelijke review nog even op zich wachten.

Ik ben echt verzot op de geur van Tiarébloemen en heb in het verleden al gemerkt dat dit ingrediënt echt bijdraagt tot een intensere en langdurige bruining.

Ik stak deze lieverds dan ook zonder aarzelen in m'n reiskoffer om ze in de romantische Italiaanse zon aan een uitgebreide testweek te onderwerpen. ( En daarna nog een goedverzorgd te flaneren over de boulevard in Nice)


De stappen volg je zoals ze hier staan van links naar rechts.


Eerst en vooral de Monoï bodybutter ( ik vind uiervet zo fout klinken) met bruinversneller.

Dit smeer ik al rijkelijk op voorhand nog lang voor ik de zon inkom. ( 's Ochtends, voor het ontbijt).

Dan zit ik al met een mooie 'summerglow' skin aan de ontbijttafel en zien mijn benen eruit als in een reclame.

De geur is heel intens en het goedje is echt serieus vettig dus ben ik er wel redelijk zuinig op ( maar hoe vettiger hoe prettiger nietwaar?).

De grens tussen ' sexy zomergloed' en 'gewoon een vettige schijn' is soms vaag dus don't overdo it ladies.


Het tweede product in het stappenplan voor de zongekuste huid is natuurlijk een degelijke zonnebescherming.

Hoe mooi bruin de bodybutter je ook laat worden, UV-stralen houdt hij niet tegen, dus deze tweede stap is echt essentieel.


Met deze droge olie hydrateer je de huid nog eens extra zonder dat ze vettig gaat aanvoelen.

Met de factor dertig ben je naar behoren beschermd en ruik je wederom lekker naar Tiaré bloemen. 

Leutig feitje tussendoor dat ik hier in de Vlaamse krant las: wist je dat mensen die zich insmeren met factor 50 grotere kans hebben om huidkanker dan mensen die dat doen met factor 20 en 30? 

Dat komt omdat de mensen die zich achter zo'n hoge factor verschuilen denken dat ze 'immuun' zijn voor de zonnestralen en daardoor risicogedrag vertonen. Op de slechtste uren van de dag letterlijk liggen bakken in de zon zonder zich herhaaldelijk in te smeren bijvoorbeeld.

Deze sprayflacon is dus ideaal.

En tenslotte de laatste stap, NA het zonnen, een degelijke aftersun.


Vergis je niet!

Een aftersun is GEEN vette crème om je huid te hydrateren.

Ik ken veel mensen die denken dat ze hun uitgedroogde ( misschien zelfs verbrande) huid moeten insmeren met een vette crème om deze te herstellen maar dat is FOUT!

Een vette laag zorgt er net voor dat je huidcellen niet kunnen afkoelen en de hitte dus vanbinnen in je vel blijft verder zinderen en schade meer aanricht.

En dat is geen marketingpraatje dames, ik deed een speciale cursus brandwondenzorg bij het Rode Kruis en dat is het eerste wat je leert, nooit een vettige crème op een verbrande huid smeren. Dat voelt wel lekker aangenaam, maar dat is slechts omdat je zenuwuiteinden in de maling genomen worden. 

Een lichte lotion, zoals deze aftersun van Corine de Farme is ideaal. 

Je voelt instant het verkoelende effect.

Ideaal om een dagje zon mee af te sluiten.

Ok, doe er ook nog een flesse koele witte wijn bij en we zijn helemaal ingespannen om op het terras naar de zonsondergang te turen. 

Eén ding staat vast, ondanks lekker genieten van de zonnestralen en m'n vitamine D weer op peil te brengen heb ik geen uitgedroogd velletje en ge ik zeker en vast niet vervellen.


Thumbs up voor deze prachtige productlijn!


Gespot bij onder andere Kruidvat en Carrefour.


Thank you very much lovely PR-people!

You saved my skin. ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.