vrijdag 26 september 2014

Doe elke dag iets weg! - minimalism challenge

Hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik ervan word.

We hebben echt te veel spullen! En met 'we' bedoel ik niet specifiek ik en m'n gezin. Ik bedoel in het algemeen onze westerse gezinnen.

Gewoon het feit dat we iets hebben zoals televisieprogramma's waarin mensen leren opruimen en kuisen zegt al meer dan genoeg.

Velen van ons kunnen letterlijk ons gerief niet meer de baas.

Zelf merk ik dat ik al een grote mentaliteitsverandering heb ondergaan.

Wanneer ik vroeger een persbericht kreeg waarin stond dat ik iets mocht testen was ik altijd dolenthousiast.

Zelf als het een antirimpelcrème was voor 50-plusser, dat ik eigenlijk niet gebruik, wou ik het toch hebben om te ruiken/voelen etc ...

Absurd eigenlijk.

Eigenlijk interesseert bloggen in het algemeen me ook minder, ik voel er niet veel meer voor om massaal nieuwe producten te reviewen.

Ik doe het wel nog graag, maar liever niet meer zoveel als vroeger.

M'n kasten puilen uit van het tempo waaraan nieuwe producten gelanceerd worden en ik kan dat eerlijk gezegd niet meer volgen.

Zeker niet omdat ik het niet kan verdragen om verschillende producten tegelijk op de badrand te hebben staan.

Daarom dus m'n nieuwe 'challenge'.

Ik ga elke dag iets van m'n spullen wegdoen.

Het gaat voor de duidelijkheid niet om afval. Maar letterlijk bruikbare spullen waar ikzelf niet zoveel meer mee doe en dus beter kan wegdoen .


Nee, ik wil niet dat m'n huis 'kaal' wordt, want dat vind ikzelf ook ongezellig, maar het mag toch wat minder zijn ook.

Vandaar dus nu m'n 'challenge'.

Vanaf nu ga ik proberen om dagelijks iets van spullen weg te doen. Zodat m'n huis systematisch overzichtelijker wordt.

Ik ga jullie daar uiteraard niet dagelijks mee storen, maar wel af en toe een update posten.


Wat vinden jullie?

Ook eens nood aan dergelijke challenge? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.