woensdag 22 oktober 2014

Update minimalism challenge

Ik vertelde jullie recent over het feit dat ik graag wat meer minimalistisch leef tegenwoordig en er echt van opkikker overzichtelijke kasten te hebben. (wat nog niet echt het geval is; het is een work in progress)

Daarbij had ik het idee mezelf een uitdaging te geven.

Dagelijks een item ( dat geen afval in de strikte zin van het woord is ) uit m'n leven verwijderen.

Ik wil dit zo lang mogelijk doen, bij voorkeur is m'n doel een jaar lang, maar ik ga zien wat het geeft.

1 tot 27 september : 

Ik zette de 27 lege blikken melkpoeder die ik verzamelde om mee te knutselen met de kindjes van m'n voormalige klas af bij een ex-collega die ze kon gebruiken. Ook een hele reeks schoendozen moest eraan geloven en gingen bij het papier-afval. 

( Ok, strikt genomen is het misschien wel afval, maar voor mij was het dat niet) .

28 september: 

Een namaakplant die ik eigenlijk nooit graag in huis had eindelijk naar de kringwinkel gebracht.




29 september - 1 oktober :




Een theelichthouder, een vaas met gedroogde bloemen en een vaas voor snijbloemen.

Drie overbodige decoratieve items die ik eigenlijk niet eens zo mooi vind.

Alledrie naar de kringwinkel gebracht.


2 oktober: 

Een printer die we eigenlijk te weinig gebruiken waardoor de inkt steeds uitdroogt en de printer dus steeds weer nieuwe inkt moet krijgen.

Online weggegeven.




3 oktober :

Ik weet zelf niet eens hoe ik hieraan kom, maar ik heb al enige tijd een lelijk leeg fotoboek in de kast liggen waar ik niks mee doe en niks mee ga doen ( ik bewaar foto's digitaal en de allermooiste laat ik rechtstreeks in een album drukken).

Hupakee, naar de kringwinkel.




4 tot 14 oktober: 

Ervan overtuigd dat ik ze ooit in m'n schoolcarrière zou kunnen gebruiken verzamelde ik een hele reeks boeken voor kinderen die ondertussen eigenlijk al wat gedateerd zijn.

Oude boeken kan je naar boekenhandel De Slegte brengen.



15 oktober :

Een Braun Silk Epil apparaat op m'n blog verloot.



16 tot 22 oktober : 

Meisjeswerking van het jeugdhuis in Roeselare vooruit geholpen met make-upjes om de meiden daar mee te laten experimenteren.






En voila, het is misschien niet zo spectaculair wat ik weggeef, maar het zijn wel dingen die anders hadden blijven liggen in m'n kast en nu dankzij de challenge eindelijk eens weg geraakt zijn.


Wat vinden jullie van dit initiatief?

Ook eens tijd om zo'n actie te ondernemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.