zaterdag 25 oktober 2014

Getest : I White Instant - thuis je tanden bleken

Ik ben ronduit een koffie verslaafde.

En dat ' verslaafd' mag je redelijk letterlijk nemen. Ik krijg echt afkickverschijnselen als ik een poos geen koffie drink.

Geen wonder dus dat dit , ondanks een goede mondhygiëne, ook gevolgen heeft voor de kleur van m'n gebit.

Het nadeel is dat wanneer ik er in het verleden met m'n tandarts over sprak die het meteen had over het afschrapen van het bovenste laagje van m'n verkleurde tandglazuur. Toen ik me daar wat meer in ging verdiepen bleek dat dit iets is dat je echt niet vaak kan doen, want dat je telkens je glazuur dunner en dunner gaat maken tot je in de problemen zit.

Dag jan. Daar deed ik niet aan mee. Esthetiek is één ding, maar je tanden naar de knoppen helpen is toch wat anders.

Tot ik ontdekte dat er ook van die kits bestaan om je tanden thuis te bleken.

Het proberen waard leek me dat.

En bij deze dus m'n review over ' i White Instant'


In een doos zitten 2 x 5 'bakjes' met het bleekmiddel en dit kost afhankelijk van apotheek tot apotheek rond de 35 euro.

Hoe werkt het?

Het is de bedoeling dat je ze, na een milde poetsbeurt, op je gebit plaatst en lichtjes 'bijt' om aan te drukken, maar niet te hard dat het product er niet langs de rand overvloeit in je mond.

Dit hou je 20-tal minuten in je mond waarna je de tanden rijkelijk naspoelt met water.

Binnen de 48 uur wordt er afgeraden om donkere, typisch kleurende, voedingswaren te nuttigen, zoals rode wijn, koffie, thee, ...

Wat doet het echt?

De bijsluiter is voorzichtig , niet iedereen krijgt 'instant' witte tanden, soms is een kuur van meerdere bleeksessies na elkaar nodig. Soms kan je geen resultaat merken omdat het niet gaat om een bevuiling van oorspronkelijk witte tanden maar gewoon mensen die van nature uit gele tanden hebben. 

Ik had geluk. Al na één beurt een verbluffend resultaat .En het was zeker géén placebo effect gezien m'n zus het meteen had opgemerkt. 

M'n tanden waren opvallend bleker, de koffiewaas verdwenen.

Ze waren nog niet celebrity-wit , maar dat doel had ik ook niet voor ogen, ik wil niet reflecteren in het donker.


Ik ben er echt superblij mee en kan het iedereen echt aanraden.


Is het chemische rommel?

Tgoh, wellicht wel, van een takje bleekselderij zal het niet werken hé.

Maar dat is geen reden tot paniek check de ingrediëntenlijst van een lukrake lipgloss en je zal je ook afvragen waarom vrouwen dat in godsnaam op hun lippen smeren.

België is een heel streng land, en ik ga ervan uit dat, gezien dit vrij verkocht wordt, er geen ernstige schade voor de gezondheid is.

Bij een zwangerschap zou ik het niet doen, ook al omdat de bijsluiter dit duidelijk vermeldt.

En met alles: gebruik je gezond verstand en gebruik het met mate.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.