zondag 29 maart 2015

Back to basics: gezicht opfrissen met rozenwater

Soms moet het niet duur en ingewikkeld zijn.

De laatste tijd heeft mijn huid het zwaar te verduren gekregen , om één of andere reden ben ik naar de puberteit terug gekeerd qua huidconditie en zie ik eruit als een puisterige 16-jarige. 

Extreem vervelend, alleen weet ik nu beter dan toen, dat de agressieve aanpak niet werkt. Door extreem te reinigen tegen onzuiverheden gaat je vel net in tegenaanval en een nog dikkere laag talg ( de berschermingsbarrière ) aanmaken, met een nog meer glimmende vetkop tot gevolg.


Mild verzorgen met basisproducten is dus de boodschap.

Ik ben tegenwoordig helemaal fan van dit rozenwater van Fraver als gezichtstonic ( cfr. breng je aan op wattenschijfje om laatste restjes vuil weg te vegen, eventueel nadat je een reinigingsmelk gebruikte maar ik gebruik het vaak ook als alleenstaand product , hoe meer ik meng met allerlei producten hoe slechter m'n huid eraan toe is) 



In het verleden als tiener had ik weinig budget en gebruikte ik al rozenwater, ik was daar toen best tevreden van, maar met het veranderen van levensstijl begon ik automatisch ook duurdere spullen te gebruiken. Waarom ik dat fijne rozenwater uit het oog verloren was? Eerlijk gezegd geen idee. Drang naar nieuw zeker? 

Ik besloot tweetal weken geleden om nog maar eens rozenwater te bestellen via een online apotheek en door de aantrekkelijke glazen  no-nonsense fles koos ik voor deze.

Tot nu toe ben ik er heel tevreden van, hij ruikt echt fris naar roosjes, helemaal niet chemisch en m'n huid reageert er positief op.

Valt zeker te proberen als je een gemengde maar toch gevoelige huid hebt.


En dat voor een prijsje tussen de 3 en 4 euro .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.