zondag 15 maart 2015

Plastic handtas horror

Ik heb maar vier handtassen.

Als ik je zeg dat het drie Longchamp tassen zijn en eentje van Trussardi en dat ze allemaal van echt mals leer zijn zullen we maar zwijgen over de prijs van mijn kleine collectie.

Ja .. op vlak van m'n handtassen ben ik een echte snob.

Toen ik nog op zoek was naar een zwarte tas ( toch een basic die je moet hebben ) was het een hele zoektocht geweest, nergens vond ik m'n gedacht.

Ik ging nochtans bij enkele 'grote exclusieve' merken kijken. Omdat ik bij voorbaat al weet dat H&M en toestanden niets voor mij zijn.

Wat een gigantische teleurstelling en ontnuchtering waren sommige winkels!

Furla en Michael Kors bijvoorbeeld, toch wel grote namen, waren zowaar grotendeels zuivere PLASTIC ROMMEL!  Ook bij Guess blijf je beter buiten. 

Dat vond ik echt beschamend gewoon. Want waar komt die dure prijs dan in godsnaam vandaan? Is het dan hoogwaardig plastic ofzo?

Ik gruwel van de gedachte dat er mensen 200 à 300 euro uitgeven aan een plastic handtas, en tegelijk neerkijken op mensen die shoppen bij H&M ...

Want veel meer verschil dan enkel het naamlabel is er dan hoegenaamd niet.

ALS je dan toch de snob wil uithangen ( zoals ik op vlak van handtassen) doe het dan tenminste kwaliteitsvol.

Want hoe duur op het prijskaartje ook, als het chemisch ruikt naar plastic is en blijft het een goedkope handtas, en daar kan geen enkele verkoopster mij van overtuigen.

De ironie wil dat ik al nep handtassen van deze merken heb gespot die wél van leer waren!

Ok, niet het meest prachtige stikwerk, maar wél beter dan 'the real deal' in de winkels. 

Als je ooit gaat shoppen en je ziet een mager dametje van 1,50 meter aan een handtas snuffelen om te checken of het plastic is of leer, wees er dan maar zeker van dat ik het ben ;) . 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.