woensdag 1 juli 2015

Guerlain Terracotta special - Summertime Baby !

Na een maand juni met een grote persoonlijkheidsafwijking ( ze ging de schizofrene novembertoer op ) is het EIN-DE-LIJK zover ....  ZOMER! Echte authentieke zomer. Zwoele temperaturen, verzengende hitte en ... een bruin kleurtje ...

Enfin. 

Dat zou toch de bedoeling zijn nietwaar?

Alleen heeft niet iedereen zo een geweldig 'kleurpotentieel'.

Zelf al zou ik dermatologisch onverantwoord een dagje liggen bakken en braden, met een geweldige 'tan' kom ik daar nooit uit. Hoogstens een minimaal verschil dat je net gepast ziet dat ik ben buiten geweest, de hoeveelheid kleur die een ander opdoet na 5 minuten.

Om op de vele BBQ foto's niet té fel af te steken tegen m'n (grrmbll ) sunkissed vriendinnen biedt de Terracotta-lijn van Guerlain soelaas.

Love at first sight? Oh ja ! 

Ik had de eer om verschillende producten te mogen ontvangen en overloop ze met alle plezier ! 

1. Poudre Bronzante hydratante haute tenue 


Dit poeder doet wat hij moet doen: je huid die sunkissed look geven waar je naar verlangt .

Zuinig borstelen is wel de boodschap, als je van nature bleek bent is het al snel 'too much' 

Hier en daar een toefje op de plaatsen waar je normaal zou bruinen ( neusbrug , voorhoofd en jukbeenderen) geeft een prachtig effect. Zeker door de miniscule glinsterende partikeltjes die je die perfecte 'glow' geven.

Het ziet er absoluut niet poederig en 'droog' uit  maar gezond en fris.

Ik had wat schrik dat het niet voor mijn vette huid zou zijn ( gezien de 'hydratante' bestempeling ) maar dit viel hartstikke goed mee.

Een heel kwaliteitsvolle bronzer die je nu limited edition kan vinden met een hip hoesje erbij. 


Ik heb alvast een andere blekere tint op de wishlist gezet voor deze winter.


Adviesprijs: ongeveer 45 euro . 


2. Fond de teint crème - compact solaire SPF 20



Op het eerste zicht dacht ik dat de kleur absoluut niet voor mij was. Heel erg donker, eerder voor een dame van een etnische mix dan voor mij.

Tot ik hem eens ging proberen.

Deze crème is extreem hanteerbaar, daarmee wil ik zeggen dat je hem wel tot het haast oneindige kan 'uitstretchen' . Een miniscuul beetje kan je helemaal openvegen met het bijhorende sponsje tot je de gewenste kleurintensiteit hebt. 

Perfect voor de zomermaanden waarin je naar een feestje moet en het toch allemaal een beetje 'effen' wil hebben zonder echt een dikke laag make-up.

Dat er een SPF inzit is super al betwijfel ik of je als je hem echt mooi laat vervagen wel degelijk de 20 haalt. 

Jammer dat er geen kleurenspectrum is met wat blekere kleuren voor andere tijdstippen van het jaar , want deze kleur kan ik enkel gebruiken als ik al wat een heel miniscuul tintje van mezelf heb. 

Het gebruiksgemak met geïntegreerde spiegel en kwalitatief sponsje kunnen me bekoren zelf voor de winkelprijs van ongeveer 55 euro .

3. Hydratant solaire accélérateur de bronzage.


Een hele mond vol voor een lichte zonnebrandcrème met bruinversterkend effect.

Persoonlijk vind ik dit het minst bekoorlijke product uit de lijn.

SPF 15 is best OK als je een middenweg wil tussen wat kleur opdoen en beetje beschermen, maar 't is niet wat het zou moeten zijn als je 'politiek correct' wil buitenkomen.

Feit is wel dat eens extra crème smeren om je huid te hydrateren nooit kwaad kan en dat je in het voorjaar deze als dagcrème kan gaan gebruiken om je te beschermen tegen de eerste zonnestraaltjes.

In volle hittegolf zou ik wel voor straffer spul gaan.

Het bruinversterkend effect is ook vrij 'vaag'. Natuurlijke melanine zou aangemoedigd worden om te gaan bruinen , alleen héb ik precies amper kleurpigment van mezelf, veel is er dus niet om te activeren. 

Ik vind hem wel heel fijn qua textuur en gebruik hem graag , maar 't is geen echte must-have .

Adviesprijs ongeveer 40 euro.

4. Summer Shadow - Fard crème waterproof - White Sand 


Het ziet er qua verpakking en applicator uit als een lipgloss maar dat is enkel schijn want dit is wel degelijk een oogschaduw.




De crème wordt instant poederig op je huid .

Geen stoffig poeder  ,neen, een satijnige kleur die meteen op je ogen hecht.

In tegenstelling tot wat ik verwachte kruipt het niet extreem in de huidplooien en blijft het ook na een duik (relatief) goed zitten.


Eenmaal opengeveegd krijg je een heel mooie beige nacré kleur. Een soort kleur die ik heel graag draag en zeker mooi past bij een zomers kleurtje. 


Ik vind hem heel fijn, al ben ik voor de prijs van ongeveer 30 euro niet 100% overtuigd.

Het is wat een randgeval.

Als de kleur je écht aanstaat moet je ervoor gaan. Maar om zomaar te 'hebbe hebbe' is 't een beetje aan de (te) dure kant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.