maandag 25 januari 2010

Mexx online review


Vandaag kreeg ik mijn Rituals pakket en bestelling van Mexx binnen.

Ik vond al dat mijn Mexx bestelling verdacht lang weg bleef ( twee weken terwijl de site 5 dagen aangeeft) en was dan ook heel blij toen ik het pakje eigenlijk kreeg.

Ik had een heel chique topje besteld + late nieuwjaarscadeaus voor m'n neefje en was supernieuwsgierig maar wat bleek?

Meer dan de helft van mijn bestelling ontbreekt! Ik had 7 stuks en heb er 3 ontvangen. Dat dit gebeurt met soldenartikelen kan ik nog begrijpen maar de stuks die ontbreken zijn net van de nieuwe collecties.

Bij de bestelling zit geen enkel woordje uitleg alleen een factuur waarop staat ' niet leverbaar'.

Ik heb ondertussen wel alles betaald en hoop mijn geld zo snel mogelijk terug te krijgen.
Ik vind deze methode in elk geval niet kunnen. Je laat mensen toch niet bestellen als je weet dat het niet leverbaar is?



Als je twee stuks hebt laat je toch geen vijf mensen bestellen om dan drie mensen teleur te stellen?

Ik geef toe dat ik de betaling pas na een week gedaan heb maar dan nog mag dat geen reden zijn om iets niet te leveren als je aangeeft dat er twee weken tijd is om het geld over te maken.

Mijn topje was 'spoken for' dus als iemand na mij bestelt maar vroeger betaalt mag die dat toch niet zomaar toegestuurd krijgen in mijn plaats?

Of aan de kassa van de gewone winkel zeggen ze toch ook niet ' Laat maar liggen want er was daarnet een klant die naar dit topje vroeg.'

Het idee alleen al dat iemand die later bestelt heeft nu met mijn topje rondloopt vind ik enorm irritant. Zeker omdat ik een xs heb, een maat die je niet makkelijk vind in de reguliere Mexx stores.
Het contactnummer is een dure lijn om naar te bellen ( 18 cent per minuut!) en na 10 minuten heb je nog steeds geen gehoor.

Ik weet dat dit voor mij de eerste en laatste keer was dat ik bij Mexx bestelde. Lang leve mijn oude getrouwe Esprit online!

Veel snellere levering

Gratis verzending ( Bij Mexx maar liefst 5 euro, ik dacht dat het meeviel als je 7 stuks bestelt maar voor 3 kindershirts die in een gewone bubbelenvelop zitten vind ik dat veel geld)

Gratis retourzending ( Mexx geeft je gratis een sticker met hun adres op en de envelop is hersluitbaar, de verzendkosten moet je wel zelf betalen)
Gratis klantendienst om naar te bellen

Als je wat bestelt ben je tenminste zeker dat het van jou is.


21 opmerkingen:

  1. Saskia25/1/10

    ik ben ook tevreden van de esprit online shop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende ervaring zeg! Dat ze niet even een mailtje sturen dat er bepaalde producten niet in voorraad zijn. Er pas achterkomen als je de bestelling uitpakt lijkt me onwijs rot. Zo te horen geen ideale online winkel.
    Heb er nog nooit iets besteld, maar ga het nu ook zeker nooit doen ook!

    Ik hoop dat je je geld snel terugkrijgt en dat alles nog een beetje netjes afgehandeld wordt.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Neonrocks: het irritante is dat ik die bestelling deed als nieuwjaarscadeau. Ik ging die bestelling na nieuwjaar doen om van de solden te kunnen profiteren, dan kon mijn neefje dubbel zoveel kleertjes krijgen voor hetzelfde geld en nu heeft hij maar de helft :s moet ik nog eens een cadeau uitzoeken. En inderdaad, ze hadden een mailtje kunnen sturen dat er een probleem was of iets dergelijks maar nee. Niets. Zelf geen bevestingsmail van betaling gekregen ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is vervelend zeg. Ik hoop dat je snel je teveel betaalde geld terugkrijgt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Qua service hebben ze nog veel te leren blijkbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend! Ik heb daar nog nooit besteld en dat ben ik nu ook niet van plan :/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt rot:s als ik donderdag gedaan heb met mijn examens ga ik eens in mijn dikke cursus ondernemingsrecht kijken want ik zie al een paar inbreuken in "verkoop op afstand"
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Hanne: wooow heavy :p effenaf de rechten eens onderzoeken :) Ik vind het heel raar omdat op de site ' beschikbaar' stond. Normaal zeggen ze toch al meteen dat iets niet leverbaar is? Ik moet wel even nuanceren: ik kreeg heel lang geen gehoor, maar of het effectief tien minuten was kan ik niet meer zeggen (was een uitdrukking)+ het was wel middag miss heeft dat er iets mee te maken maar dan nog :s

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Gelijk heb je, laat lekker zitten die Mexx zooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat jammer seg! hopelijk krijg je je geld snel terug én een deftige uitleg!! dit vind ik ook niet echt klantvriendelijk! van esprit online ben ik ook heel tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Hanne: ik heb fijntjes gemaild dat ' ik uit goede bron vernomen heb dat hier hoogstwaarschijnlijk enkele inbreuken op de wetgeving rond verkoop op lange afstand zijn gebeurd' :p En ik heb ook gezegd dat ik het absoluut niet vind kunnen dat een klant met een probleem moet betalen om hen te kunnen contacteren. Als ze dan slechte service leveren maken ze nog winst :s

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè bah, vervelend! Ik heb dat met 3Suisses ook ooit meegemaakt; een kleedje besteld dat "beschikbaar" was, en dan ineens na het weekend een mail dat het niet meer geleverd kon worden, wegens uitverkocht. Gelukkig betaal je daar wel pas bij levering, dus dat geluk had ik wel.
    De verkoop op afstand is trouwens een onderdeel van de Wet Handelspraktijken en Bescherming van de Consument (WHPC), en die artikelen handelen vooral over de versterkte informatieplicht van de verkoper en het verzakingsrecht van de consument.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ PP: Bij jou hebben ze tenminste nog gemaild :s bij mij helemaal niets. Ik moet zelf achter mijn geld gaan ragen, ik vind dat ze op z'n minst hadden mogen mailen dat de verkoop niet doorging en dat ze m'n geld gaan teruggeven .. Verstrekte informatieplicht is dus compleet afwezig ..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ongeveer dezelfde ervaring maar dan met dvd's online te kopen.
    Ik bestelde er een 7tal, nadat ik na enkele weken eindelijk een mail kreeg dat ze verzonden waren was ik opgelucht. Maar wat bleek,er zaten maar 4 dvd's in mijn pakketje met ook een briefje dat ze niet leverbaar waren. Ik moest ook zelf contact opnemen met de site en zo mijn geld terugvragen. Ik vind zo een dingen echt niet kunnen, dit is absoluut geen klantenservice en ik ga dus zeker nooit meer bestellen bij deze site!
    -xXx-

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lullig zeg :S en wat een slechte service! Het is dat je de verzendkosten gewoon betaald, maar anders zou ik het zo regelrecht weer terugsturen. Stik er dan maar in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Volgens mij is het niet wettelijk dat je zoveel moet betalen als dit de enige vorm van klantendienst is. Ik kreeg die vraag op mijn examen maar vond helaas het antwoord niet, anders had ik het nu met zekerheid kunnen zeggen.

    Het feit is in ieder geval dat jij een bestelling hebt gekregen die niet conform was aan hetgeen je besteld had! De verkoper is daarvoor aansprakelijk! Jij moet zorgen dat je zo rap mogelijk de verkoper op de hoogte stelt van je ongenoegen en kan aantonen dat je effectief meer besteld had! :)

    In ieder geval zijn er hier wettelijk zeker dingen verkeerd gelopen bij 'verkoop op afstand'. Evt kan je eens bellen naar een juridische dienst ofzo wat je kan ondernemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Mieke: buiten het telenfonerne kan je ze ook nog via mail contcteren en gezien het online bestellen is mogen ze ervan uitgaan dat elke klant internet ter beschikking heeft dus op dat vlak zijn ze ' vrijgepleit' Ze hebben heel droogjes teruggemaild in amper 4 zinnen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ester (s)26/1/10

    nou gelukkig heb je het geld wel terug gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. kyvina26/1/10

    pff, online bestellen was al niks voor me, maar nu doe ik daar zeker niet meer aan mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat een zooitje daar! Echt niet fijn :(

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.