donderdag 23 februari 2012

Essence Vs Catrice gelliner

 
Deze gel eyeliners liggen al een tijdje in de rekken zonder aandacht te krijgen, van mijn kant dan. Tot ik in het Waasland shoppingcenter liep. 

Ik ben een hele grote fan van de Mac fluidlines en vroeg me af of de gelliners van Essence en Catrice in de buurt komen qua kwaliteit.  ( A budgetbabe has gotta do what a budgetbabe has gotta do :p )

 

Hier heb je de twee swatchen.
Links Catrice - Sherlock & Khaki Holmes
Rechts Essence - I love NYC

Zoals jullie kunnen zien bij de Catrice gelliner is het geen mooie streep. Het is een wazige smudge kleur. Best teleurstellend eigenlijk.
Ik heb er verschillende keren moeten overgaan. De swatch ziet er ook droog uit.
Als je dit nu vergelijkt met de Essence gelliner, die is 'natter' 'gellisher' maar geeft wel een mooie kleur en een afgelijnde streep.


 

Kijk hier ook terug geen mooie egale lijn. Heb er ook verschillende keren moeten over gaan.
En dan krijg je dit :(

 

Hier kon ik een mooie lijn trekken.

Na een uur verscheen er een kleine lijn in mijn arcadeboog van de Catrice gelliner. Bij de Essence gelliner nog niets. ( Ondanks dat die van Essence ' natter' lijkt)

Eigenlijk dacht ik dat Catrice een tikje beter was dan Essence, het merk heeft een meer volwassen uitsraling, misschien daardoor. Maar het is dus niet het geval. 

Essence is de absolute winner onder de budget gelliners !! En hij is dan nog eens goedkoper ook. Katsjing!

Catrice - Sherlock & Khaki Holmes € 3,99
Essence - I love NYC € 2,49

10 opmerkingen:

  1. Spijtig zeg van die liner van catrice want de kleur is echt wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh nice ! Ik heb de gelliner van Catrice ook en vind hem wa sticky precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De zwarte kleur van Catrice vind ik fijner dan de 3 kleuren die ik van Essence heb. Maar inderdaad, die van Essence zijn ook best fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik ik eigenlijk geen gelliner. Sterker nog, ik heb geen gelliner :) Maar nu weet ik tenminste wat ik kan kopen als ik het eens wil proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind essence gelliners ook super fijn! En ik hoor ook vaak dat ze fijner zijn dan die van catrice. Mooie kleur is die van essence, komt die uit de nieuwe collectie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb wel een liquid liner van essence en die is ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Brechtje neen die gelliner zit gewoon in het vaste assortiment ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is nu eens een handige review. Als mijne van Mac ooit opgeraakt moet ik dus naar het Essence schap en niet naar dat van Catrice *mental note*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb alleen 4 gelliners van Essence en vind ze heel fijn. Met die van Catrice heb ik geen ervaring, maar wel handig zo'n vergelijking!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.