zaterdag 31 januari 2015

Freeletics: mijn begin

Tweetal weken geleden ontdekte ik de site ' Freeletics' .



Een website met fitnessoefeningen 'voor minimalisten' sterk aanbevolen door onder andere Vogue. 


Je hebt namelijk niets van materiaal nodig om de oefeningen te doen, het enige wat je nodig hebt is je eigen lichaam.

Zelf de krachtoefeningen zijn gebaseerd op het dragen van eigen lichaamsgewicht, er komen geen halters bij te pas.

Je kan gratis een 'trial' versie proberen, waarbij je een greep krijgt uit de oefeningen.

Omdat de probeerversie me wel beviel heb ik nu een inschrijving van 3 maanden gedaan om het grondiger uit te testen . 

Voor dat geld krijg je een online 'coach' die je een weekschema aan sportoefeningen voorzet gebaseerd op jouw profiel, je sprokkelt 'punten' door oefeningen af te werken en naar een volgend level te gaan.

Je kan mensen volgen en gevolgd worden, wat ergens ook wel een motivatie geeft, als interesseert me dat voor het moment minder.

In het verleden waagde ik me al aan een fitness 10-beurten kaart , een lessenreeks stepaerobic en zumba , maar er waren verschillende problemen mee.

1. Ik moest me steeds 'klaarmaken' om er naartoe te gaan, en 20 minuten rijden om er te raken. Daarmee was m'n 'onderweg zijn' haast even lang als de sportsessie zelf en dat werkte demotiverend, zeker in koud winterweer je over glibberige banen wagen was er vaak te veel aan.

2. Om het even welke formule je koos, het was pokkeduur. 


Ik betaalde met een kortingscode ongeveer 25 euro voor 3 maand. Dat is ongeveer 2 euro per week, dat kost evenveel als een weekblad kopen. 

En je kan veel oefeningen gewoon doen ik je eigen woonkamer ( enkel de loopsessies niet, tenzij je ene living hebt geschikt voor een sprintje van 100 m)


Ik ben benieuwd wat het gaat geven en ben alvast heel gemotiveerd om deze keer wél een sport vol te houden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.