zaterdag 21 maart 2015

Minimalism Challenge update 6

Hoe krijg je nette overzichtelijke kasten en een proper huis?

Juist ja, door je rommel eruit te gooien en je bezittingen te beperken tot een minimum. Want wat je niet hebt, hoef je ook niet op te ruimen of af te stoffen.

Tijd dus voor nog een update van m'n minimalism challenge, waarbij ik dagelijks iets uit m'n huis verwijder, bij voorkeur een jaar lang of zelf langer. 


Dat kunnen kleine zaken zijn, of grote, maar elk stuk telt voor één dag. Een kleine ring of een kast maakt niet uit, zolang er iets de deur uitgaat.

Ikzelf begon er al mee in september 2014, ik en met andere woorden al  een half jaar bezig met m'n systematische weggooi actie!

Hier zijn m'n meest recente 'verdwijningen' :

10 en 11 februari 2015 : 


Eenzame oorbellen die geen partner meer hadden.


12 tot 22 februari 2015 : 

 Het juwelenkistje was één van de weinige plaatsen in huis die nog geen inspectie hadden gekregen.

De kettingen, armbandjes en oorbellen die ik eigenlijk nooit draag ( of waarvan ik eerlijk gezegd niet eens meer wist dat ik ze had) krijgen een nieuwe thuis via de kringwinkel.







Dan waren er nog enkele spullen waar ik foto's van vergeten nemen ben maar die ik wel effectief weg gedaan heb.

23 februari tot 1 maart : set cognac glazen ( 6 stuks) .Bij het uitmesten van de kasten bleek iemand uit de familie die glazen heel mooi te vinden en bij mij stonden ze maar te verstoffen, dus heb ik ze weg gegeven.

2 en 3 maart: 2 wijnglazen die niet bij de rest van m'n servies hoorden.

4 maart: massage toestel naar kringwinkel gebracht

5 tot 10 maart: enkele speeltjes van zoonlief weg gedaan die een hoog 'made in china' gehalte hadden en weinig pedagogische waarde.

 11 tot 17 maart : M'n ondergoedlade uitgemest en de bh's die eigenlijk stiekem niet echt gepast zijn eruit gegooid. ( de kringwinkel zal content zijn want ik draag enkel luxe merken )

18 tot 20 maart : 3 bikini's die niet echt pasten naar de kringwinkel gebracht.

 

Ai ai ai, het wordt steeds moeilijker om nog dingen te vinden die ik toch niet ga missen, het begint stilletjesaan toch lastiger te worden, ik ga dingen beginnen wegdoen waar ik emotioneel toch een band mee heb, dat wordt al een pak minder eenvoudig.

Minimalisme is meer dan je kast eens uitmesten, het is leren loslaten van het materiële en beseffen dat 'dingen' niet kostbaar zijn.  Maar je kasten uitmesten is al een goede eerste stap .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.