woensdag 27 mei 2015

Cartagena shoplog

Afgelopen maand gingen wij een weekje naar Zuid-Spanje , in de buurt van Almeria/Murcia .

Op reis kan ik er nooit aan weerstaan toch eens te gaan shoppen , want daar heb ik eindelijk eens de tijd en goesting om op't gemakje te kuieren zonder doel.

Dit is het resultaat.




Roze skiny broek van United Colors of Benneton ( ik kocht al 3 broeken van hetzelfde model in emerald groen, antractiet grijs en bordeaux rood, die betaalde ik in België stuk voor stuk 39,99 euro , deze in Spanje kostte maar 29,99 euro, kortom, 'k ben bedrogen door in eigen land te winkelen , in Spanje had ik een broek meer kunnen hebben voor't zelfde geld )


Etam lingerie.

Ik ben al lang verzot op dergelijke bustier-set, omdat dit heel mooi afkleed onder strakke kleedjes , alleen vind ik door m'n lichaamsbouw nergens eentje die smal genoeg is ( ik draag in m'n kleding een XXS/ XS , dat vindt je niet zomaar in volwassen items ) Spaanse maten liggen me veel beter.


Dior zelfbruiner gelcrème voor het gezicht. Gekocht bij een keten die ik tot nu toe niet kende genaamd Druni, Ik betaalde ( met korting) 30,70 euro. Hier in België is hetzelfde product nipt duurder, namelijk 31,30 euro. 

Ik heb hem nog niet geprobeerd, review coming soon ...





Schoenen met hak van voor mij ongekende merk Unisa. 70 euro. Niet de goedkoopste schoenen, maar ook niet de duurste. Ze voelden zo hemels dat ik ze MOEST hebben. 

Gekocht bij El Corte Inglès, dat is de Spaanse variant van onze Galeria Inno , allerlei luxe merken onder één dak in een multi-verdiepingen winkelcomplex.


Opvallend detail : ik tik een verkoopster, die schoenen aan het herschikken was,  op de schouder om te vragen naar mijn maat, wanneer de dame zich omdraait blijkt het om een meisje met het Down syndroom te gaan.

Ik beken dat ik vast heel geschrokken moet gekeken hebben, want ik ben vreemd genoeg nog nooit geholpen geweest in een winkel door iemand met zo'n overduidelijke beperking.

Of het de bedoeling was dat ze echt klanten hielp weet ik niet goed, want andere verkoopsters gedroegen zich nogal paniekerig en wouden me bij haar 'wegkapen' maar ze heeft me prima geholpen en deed haar job super.


Dat zo een meisje in zo een deftige winkel werk vindt is echt de max !

Hier zitten mensen vaak verstopt in beschutte werkplaatsen, of minderwaardige jobs 'behind the scenes' . Niet tussen de kleren van Ralph Lauren ...


Zagen jullie zoiets ooit al hier in België? Dan hoor ik het graag, want die winkels verdienen een pluim!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.